HA.MAT vs. MAT-ØK

Svar på indlæg
Af Nicklas Kenno Hansen @ 12 feb. 2018 21:39

Hej alle.

Jeg er ved at afslutte 3.G, hvor jeg har gået på HHX.
Mine faglige interesser er matematik, virksomhedsøkonomi (VØ) og international økonomi (IØ), hvilket er fag som jeg ønsker at arbejde videre med i fremtiden.

Lige pt. er min helt store drøm at arbejde med kvantitative finans - gerne investering (fx for en investeringsfond / -bank, m.m.). Jeg står i den heldige situation, at jeg har en mentor, som arbejder med kvantitativ investering, hvor jeg har rådført mig omkring uddannelse. Han pointere at det bl.a. er vigtigt, at have kendskab til programmering, matematik samt VØ og IØ.

Jeg står dog i det dilemma, at jeg ikke ved hvorvidt HA.MAT på CBS eller MAT-ØK på KU er det rette / "bedste" valg. Jeg har intet imod beviser og elsker den følelse man får, når man kommer helt i dybden af den matematiske forståelse (hvor MAT-ØK virker mest passende), men omvendt elsker jeg også den tilfredsstilles, som det giver at kunne løse i problem i praksis ved at anvende matematikken på problemstillinger (hvilket minder om HA.MAT).

Det ville være en stor hjælp, hvis du/I havde nogle input, spørgsmål, overvejelser eller andet, som jeg kunne tage med i mine overvejelser - eller punkter som jeg bør spørge nuværende studerende omkring ved anledningen af åbent hus.

- Mange tak

Svar og citér
Nicklas Kenno Hansen

Nicklas Kenno Hansen

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 12. februar