Hej alle
Jeg regner med at søge et pre-internship i 2012. Jeg er tidligere stud.polit som er skiftet til matematik med linjefag i økonomi for at have mulighed for at læse computational finance som kandidat. Jeg er netop begyndt så vil have afsluttet mit første år ved sommerferien 2012.
Eftersom det er begrænset med erfaring om dette emne på matematik vil jeg spørge i dette forum.
Jeg ville høre om der er nogle herinde på forummet som har erfaringer med pre-internships på første år, her tænker jeg, hvad fik I ud af det, hvad gjorde I for at få tilbudt et pre-internship etc.
Jeg vil gerne på dette pre-internship for at danne mig et indtryk af hvilke afdelinger jeg finder interessante samt se hvordan arbejdsmiljøet er i forskellige banker.
Jeg har researchet lidt og fundet at Goldman Sachs og JP Morgan har programmer for første års studerende. Er der andre banker som har samme programmer?
Spoerger du om det internship man har sommeren aaret foer man efter planen graduerer (summer internship), eller om det man kan have i foraaret aaret foer ens summer internship (spring internship)? alle de store banker burde have begge dele, isaer summer internship