When a scientist says "In a series of cases" he/she means "Three times" - Kort fra os til dig

Bjarke Modvig Lumby har pt. redaktørposten. Se resten af redaktionen her.

TOEFL-test.

Svar på indlæg
Jacob Jacques @ 06 februar 2012 18:33
Jacob Jacques
2 indlæg
15%

Hej

Jeg skal tage en toefl-test iBT på CBS snart, og jeg skal opnå en score på 107 ud af 120 for at komme ind på LSE.

Er der nogen her som har gjort det før? eller som kan fortælle om sværhedsgraden og forberedelsen til det?

Mvh.

Jacob

Frederik Greisen @ 06 februar 2012 19:11
Frederik Greisen
6 indlæg
60%
Jeg tog selv en TOEFL-test her i efteråret...

En score på 107 ligger i den høje ende, men er bestemt ikke umuligt at opnå! Jeg synes personligt ikke, at testens niveau er vanvittigt højt (fik 111). Det svære ved testen er, at man bliver "afprøvet" i en række discipliner, hvilket kræver noget forberedelse i hvordan testen tages.

Jeg forberedte mig et par dage før ved at læse op på noget elektronisk materiale på nettet om testen, og derefter tog jeg en prøve-test på det internationale kontor. Det hjalp hvertfald en hel del for mig at have prøvet det før!

Håber det hjalp! - Held og lykke!
Jacob Jacques @ 06 februar 2012 19:19
Jacob Jacques
2 indlæg
15%
Tak for svaret!
Jeg har købt noget elektronisk materiale som jeg har tænkt mig at gennemgå.
Ang. prøvetest på det internationale kontor, hvordan anskaffer man sig sådan en? Er det noget som de tilbyder jævnligt?

- Jacob

Jakob Nørgaard Sørensen @ 06 februar 2012 22:29
Jakob  Nørgaard Sørensen
1 indlæg
15%

Hej Jacob

Ifølge dette link: 

http://www2.lse.ac.uk/study/summerSchools/summerSchool/applying/Home.aspx

under English Requirements står der følgende:

We are aware that in many countries, university education is taught fully or partially in English as standard.  If you have studied in a country where this is the case you can apply as a native speaker - there is no need to let us know.  Some examples of countries where this is the case are:

• India

• Pakistan

• Turkey

• Hong Kong

• Singapore

• The Netherlands and all Scandinavian countries

Dermed vil jeg ikke umiddelbart mene du behøver en TOEFL-test i dette tilfælde..?

Kristoffer Jensen @ 16 februar 2012 09:14
Kristoffer Jensen
3 indlæg
35%

Jeg ved intet om det, men mon ikke LSE ogsaa kraever dokumentation for at hele ens uddannelse rent faktisk er taget paa engelsk. Det kan naeppe vaere tilstraekkeligt bare at have taget den i DK,

107 er en ret hoej socre, men omvendt kender jeg mange der er landet taet paa de 120.

Jeg havde fik meget ud af at laane traenings dvd'en hos det internationale kontor. Saa kender man formen paa forhaand.

Held og lykke.

Philip Riise @ 17 februar 2012 22:33
Philip Riise
1 indlæg
15%

Såfremt du skal over på sommerskole på LSE, så er det helt rigtigt som Jakob Sørensen skriver, så behøver du ingen test og kan blot søge som "native".