Er der en sammenhæng mellem sprog og..
Keith Chen taler i en Ted Talk om muligheden for, at sprog..
IPCC og den økonomiske vækst
IPCC's nyeste rapport bekræfter at en løsning på klimaproblemet næppe er i modstrid med fortsat økonomisk vækst

Matematik økonomi =? Matematik med økonomi linjen

Svar på indlæg
hans schøn @ 20 jun. 2012 17:01
hans schøn
21 indlæg
45%

Hej med jer, jeg er ny på forummet, so be gentle.

Jeg vil gerne vide, hvad forskellen på Matematik økonomi studiet og ren Matematik med økonomi linjen? De lyder jo meget ens. 

Patrick Kofod Mogensen @ 20 jun. 2012 17:17
Patrick Kofod Mogensen
510 indlæg

Medlem af redaktionen

hans schøn sagde:

Hej med jer, jeg er ny på forummet, so be gentle.

Jeg vil gerne vide, hvad forskellen på Matematik økonomi studiet og ren Matematik med økonomi linjen? De lyder jo meget ens. 

Hej Hans

Kan du linke til de to studier du henviser til? Så er det lidt lettere at hjælpe. Derudover kan du måske finde inspiration i følgende tråd:

http://altandetlige.dk/debat/topic/114/polit-mat-ok/view/page/1

Mvh

Patrick

hans schøn @ 20 jun. 2012 18:16
Thomas Motzfeldt @ 20 jun. 2012 18:44
Thomas Motzfeldt
777 indlæg

Medlem af redaktionen

Som jeg umiddelbart læser det, så er der en del mere økonomisk forståelse på mat-øk, end der er på matematik. På mat-øk er der mikro og makro som selvstændige fag, hvilket jeg gætter på ser godt ud hvis du senere hen gerne vil i den finansielle sektor.
Jeg læser dog selv polit, så jeg ved ikke om ovenstående er en korrekt analyse.
hans schøn @ 20 jun. 2012 19:02
hans schøn
21 indlæg
45%
hmm ja okay er det sådan så man skifte fra ren matematik med økonomi linjen til mat-øk hvis man fortryder det ?
Jakob Mau Pedersen @ 20 jun. 2012 19:11
Jakob Mau Pedersen
7 indlæg
75%
må jeg anbefale du kontakter en studievejleder.
hans schøn @ 20 jun. 2012 19:39
hans schøn
21 indlæg
45%
Det har jeg gjort de omstiller mig bare videre og videre.
Johan Kjærgaard Johansen @ 20 jun. 2012 23:59
Johan Kjærgaard Johansen
6 indlæg
55%
Jeg er tidligere polit som nu læser matematik med linjefag økonomi. Hvis du læser matematik med linjefag økonomi vil det første år være identisk med mat-øk. Hvis man læser matematik med linjefag økonomi, kan man skifte over på mat-øk såfremt der er ledige pladser efter man har afsluttet 1. år.

Ved at vælge matematik med linjefag økonomi, kan man med sine valgfag blot vælge de fag der er på mat-øk, og dermed få præcis de samme på mat-øk, som er fastlagt fra starten. På matematik med linjefag skal man efter 1. år enten vælge det udvidede økonomi forløb eller matematik valgfagpakken. Hvis du vælger det udvidede økonomi forløb vil matematik med linjefag økonomi næsten være identisk med mat-øk i de første to år. Se evt nedenstående link
http://www.science.ku.dk/uddannelser/bachelor/matematik/matematik_linier/matematik-matoek/

Spørg endelig hvis det er mere du vil vide.
hans schøn @ 21 jun. 2012 19:39
hans schøn
21 indlæg
45%

hmm ja okay mange tak for det lærige svaret!

Tror du der kommer et gennemsnit på matematik studiet i år?

Johan Kjærgaard Johansen @ 22 jun. 2012 15:25
Johan Kjærgaard Johansen
6 indlæg
55%
Det er svært at sige. Der var fuldt optag efter eftertilmeldingen sidste sommer, så det kan være der kommer snit på i år.