Optagelsesstatistik
330 personer har valgt polit som 1. prioritet i år, 190..

Johan Mathiesen Dam har pt. redaktørposten. Se resten af redaktionen her.

Idéforladt mht. overbygningsopgave

Svar på indlæg
Mette Fuglsang Damsgaard @ 21 jun. 2012 20:59
Mette Fuglsang Damsgaard
12 indlæg
15%

Jeg pusler med tanken om en overbygningsopgave - og jeg har kontakt til en virkomhed som har et helt nyt og unikt (ifølge dem selv forstås) produkt til sundhedsvæsnet.

De vil gerne have en analyse "af et eller andet økonom-agtigt"...

Jeg vil gerne hjælpe og gerne i form af en overbygningsopgave - men jeg ved ikke helt hvad en god indgangsvinkel kunne være - jeg har skrevet øvelse i CBA og sundhedsøkonomi begge med gode resultater - men det er jo på et samfundsøkonomisk plan pudsigt nok - vinkelen på et produkt er lidt - ironisk - uhåndgribelig - for mig...

Har I evt nogle inputs? (Er klar over mange sidder og sveder over sidste eksamen - jeg selv inklusive - dette indlæg er en overspringshandling...)

Tobias Rasmussen @ 22 jun. 2012 17:49
Tobias Rasmussen
2 indlæg
25%
Du kan vel skrive det som en cost-benefir analyse, ala hvordan vil brugen af dette produkt frem for et andet /det der bruges nu fremme sundhedsvæsenet. Det kan være lavere omkostninger, bedre behandling, eller hurtigere behandling (kortere ventelister).

Hvis produktet for eksempel gør det hurtigere at behandle en bestem sygdom, så man kan behandle flere på kortere tid, kan det ses i sammenhæng med pris og kvalitet.

Uden at vide mere om produktet er det svært at blive mere præcis.

Håber det kan bruges :)

/Tobias
Mette Fuglsang Damsgaard @ 9 jul. 2012 13:01
Mette Fuglsang Damsgaard
12 indlæg
15%
Da jeg har skrevet øvelse i Cost-benefit synes jeg deværre forslaget læner sig for meget op af et allerede bestået "fag"

Virksomheden er dog nu kommet med lidt mere konkret input end blot "noget økonom-agtigt" - men er mere over mod erhvervsøkonomi - men det er selvfølgelig også tilladt i overbygningsopgaver går jeg ud fra...