Økonometri a la Khan Academy
Ben Lambert fortsætter der, hvor Khan Academy slipper op...
Skat og frihed
I den engelske friheds historie blev friheden ofte købt med betaling af skatter.

Brug af iPad på polit-studiet

Svar på indlæg
Niels Platz Bertelsen @ 13 jul. 2012 16:33
Niels Platz  Bertelsen
1 indlæg
45%
Hej Jeg er kommet i besiddelse af en iPad, og vil høre om der er nogle af jer der har erfaring med den på polit-studiet? Er det muligt at bruge den til at tage noter, og hvilke apps skal man bruge?
Rud Faden @ 15 jul. 2012 20:55
Rud Faden
46 indlæg
man kan godt bruge den til at tage noter på til studiet, men det kræver lidt tilvænning og en stylus. Jeg har selv brugt Note taker HD og Notes plus. Det har fungeret fint. Den sidste har nogen lidt mere avanceret features som tekstgenkendelse. Det fungerer, men dog ikke altid.
Alexander Vissing @ 11 aug. 2012 17:57
Alexander Vissing
25 indlæg

Har også en ipad og har forsøgt med Note taker HD. Det fungerer udemærket men må efter min opfattelse stadig se sig slået af papir og blyant. Hvis man ikke bryder sig om at have papirnoter liggende kan man jo altid scanne dem ind.

Rud Faden @ 11 aug. 2012 18:01
Rud Faden
46 indlæg

Ellers tjek denne her ud. 

Rud Faden @ 12 aug. 2012 11:17
Susanne Sundgaard @ 6 sep. 2012 17:51
Susanne Sundgaard
4 indlæg
70%

@Rud: den ser sej ud! Har du selv (gode?) erfaringer med den?

Rud Faden @ 6 sep. 2012 17:57
Rud Faden
46 indlæg

Den er god at skrive noter med. Men hvis du vil bruge den til at skrive på pdf-filer eller lignede, vil jeg ikke anbefale dig at bruge pengene på den. Problemet er at der ikke er særligt mange apps, der understøtter pennen, og dem der gør, er i beta og fungere ikke optimalt. Dermed er der kun by-seroes egen app tilbage, som er god til noter, men ikke er god til at læse pdf og f.eks. highlight i.

Susanne Sundgaard @ 10 sep. 2012 12:01
Susanne Sundgaard
4 indlæg
70%

Nå, jamen så ryger idéen lidt for mig. Kender du til andre "pens", der er gode til pdf-filer?  

Rud Faden @ 10 sep. 2012 12:05
Rud Faden
46 indlæg

jeg bruger selv en app der hedder pdf reader pro. Den fungere fint uden stylus ellers med en alm. En af slagsen