Kære politter, jeg har brug for jeres råd!
Jeg har søgt ind på polit her til sommer, og er (uklogt, men uundgåeligt) begyndt at oddse på mine chancer for at blive optaget. Desværre har jeg opdaget en lille tabel på KUs hjemmeside, der viser antal ansøgere. Wow, der er mange! 352 1. prio, mener jeg.
Her kommer I så ind i billedet. Jeg har hørt at optaget skulle udvides med ca 50 studerende i forhold til sidste sommer. Er der nogen af jer der kan bekræfte dette, og ved I i så faldt hvor mange pladser der reelt er tale om?
Desuden har jeg læst i en anden tråd herinde, at der skulle være en del der frasiger sig deres studieplads, og at den således bliver fri til en anden. Ved I i den forbindelse om alle 9 stand-by-studerende endte med at blive optaget, og begyndte på uddannelsen sidste sommer?
Sikke en masse spørgsmål, som I nok kan høre er jeg lettere desperat, haha. Sikkert som mange andre i denne tid.
Glæder mig til at høre jeres bud. :-)
Mange hilsner, Maria
Kære alle
Vi har en øvre grænse for optaget på 300, ligesom sidste år. Der er to nye ting: Vi har et standby på 30, hvilket betyder, at hvis der blandt de 300 er nogle, der takker nej (og det vil der være!), så kan man erstatte disse med ansøgere blandt de 30. Det kunne vi ikke sidste år, fordi ingen havde haft fantasi til at forestille sig, at vi kunne nærme os de 300. Det andet er - selvfølgelig - at vi har fået en rekordstørt ansøgertal, hvilket er rigtig, rigtig godt - de studerende bliver i gennemsnit dygtigere og mere motivere til at holde fast ved deres studieplads.
mvh
Peter Erling (som er meget tilfreds)
Peter Erling Nielsen sagde:Kære alle
Vi har en øvre grænse for optaget på 300, ligesom sidste år. Der er to nye ting: Vi har et standby på 30, hvilket betyder, at hvis der blandt de 300 er nogle, der takker nej (og det vil der være!), så kan man erstatte disse med ansøgere blandt de 30. Det kunne vi ikke sidste år, fordi ingen havde haft fantasi til at forestille sig, at vi kunne nærme os de 300. Det andet er - selvfølgelig - at vi har fået en rekordstørt ansøgertal, hvilket er rigtig, rigtig godt - de studerende bliver i gennemsnit dygtigere og mere motivere til at holde fast ved deres studieplads.
mvh
Peter Erling (som er meget tilfreds)
Man kan saa diskutere hvorvidt universitetets/regeringens disposition i kun at have 300 paa oekonomi men 550 paa forskellige europaeiske sprog/kultur studier (regner man dansk med er det 800, regner man historie og filosofi med er det naesten 1100) og 350 andre paa asiatiske og mellemoestlige sprog/kultur studier er den samfundsoekonomiske mest optimale fordeling (samme kan siges om natscient studier)