Økonometri A, pensum

Svar på indlæg
Af Janek Eskildsen @ 3 aug. 2014 13:15

Jeg prøver at finde en brugt udgave af 'Introduction to Probability and Mathematical Statistics' af Bain og Engelhardt (2. udgave), men det er nærmest umuligt. 

Hvad har tidligere studerende gjort, siden der ikke er noget udbud af brugte bøger? Findes der en elektronisk udgave, eller er det blot den type bog, man har brug for gennem hele studiet?  

På forhånd tak.

Vh Janek

Svar og citér
Janek  Eskildsen

Janek Eskildsen

Antal indlæg: 3
Medlem siden: d. 10. januar 2014
Af Casper Christiansen @ 3 aug. 2014 14:18

Jeg tror grunden til at man ikke kan finde den brugt er at tidligere årgange har brugt Jeffrey M. Wooldridge. Introductory Econometrics: A Modern Approach, South-Western, men at man har skiftet til den du nævner fra i år.

Svar og citér
Casper Christiansen

Casper Christiansen

Antal indlæg: 6
Medlem siden: d. 10. oktober 2013
Af Casper Christiansen @ 3 aug. 2014 15:23

Jeg husker forkert, ovenstående er bogen på Økonometri B. Kan ikke umiddelbart huske hvad den gamle hed.

Svar og citér
Casper Christiansen

Casper Christiansen

Antal indlæg: 6
Medlem siden: d. 10. oktober 2013
Af Lene Troen Lundgaard @ 3 aug. 2014 15:56

Hej Janek

Casper Christiansen har nok fat i den lange ende - jeg havde Økonometri C efteråret 2012 hvor Berry & Lindgrens "Statistics - Theory and Methods" var pensum

Svar og citér
Lene Troen Lundgaard

Lene Troen Lundgaard
I redaktionen

Antal indlæg: 320
Medlem siden: d. 06. juli 2011
Af Thomas Motzfeldt @ 3 aug. 2014 21:52

Lene mener Økonometri A og ikke C :-)

Svar og citér
Thomas Motzfeldt

Thomas Motzfeldt

Antal indlæg: 914
Medlem siden: d. 09. september 2010
Af Mads Rahbek Jørgensen @ 3 aug. 2014 21:57

De andre har fat i den lange ende. Den bog, som du leder efter brugt, har kun været anvendt som pensumbog i F14, mens man i E13 brugte Probability and Statistics af DeGroot og Schervish, der afløste en helt tredje pensumbog. Generelt har man haft ret svært ved at finde en egnet bog til Økonometri A, hvorfor man har skiftet ret ofte. Da det kun er vinterstarterne, der har brugt den bog, som du søger, er udbuddet minimalt.

En lille sidebemærkning er, at Indblik i statistik - for samfundsvidenskab af Malchow-Møller og Würtz er en ret god supplerende pensumbog til Økonometri A. Den gennemgår meget store dele af pensum i faget, er relativt let at forstå og er endda på dansk. Den koster vidst 400-500 kroner fra ny, men jeg synes, at den er pengene værd.

Svar og citér
Mads Rahbek Jørgensen

Mads Rahbek Jørgensen
I redaktionen

Antal indlæg: 212
Medlem siden: d. 19. november 2012
Af Emilie Damm @ 4 aug. 2014 14:41

Jeg er helt enig med Mads i, at Indblik i statistik er et super supplement. Den findes også på de fleste almindelige biblioteker :) 

Svar og citér
Emilie Damm

Emilie Damm

Medlem siden: d. 16. februar 2013
Af Janek Eskildsen @ 5 aug. 2014 15:53

Tak for hurtigt svar og alle de gode råd :)

Svar og citér
Janek  Eskildsen

Janek Eskildsen

Medlem siden: d. 10. januar 2014
Af Patrick Kofod Mogensen @ 5 aug. 2014 23:20

Lidt off-topic, men jeg kan anbefale Burak Arslans fantastiske anmeldelse her: http://www.goodreads.com/review/show/798148936?book_show_action=true&page=1

Svar og citér
Patrick Kofod Mogensen

Patrick Kofod Mogensen
I redaktionen

Antal indlæg: 554
Medlem siden: d. 29. januar 2011