Karakterer og job

Svar på indlæg
Af Sebastian John @ 30 sep. 2016 21:06

Hej allesammen!

Jeg har fornylig fundet ud af at mit gennemsnit alligevel(hehe lille regnefejl) rækker til at komme ind på polit! Problemet er bare at så vidt jeg har forstået fra bekendte som nu læser på andet år er at man skal have et højt snit for at få studiejob/job.

Jeg er selv en 4/7 tals dreng når det kommer til stykket, I hvertfald I gymnasiet. Til min fordel skal det siges at jeg havde fysik og mat på A og fik 7/7 I fys til eksamen men fik dårlige karakterer I mat fordi vores lærer ikke undervidste os I cas som man skulle bruge til eksamen. Min pointe er at jeg tror jeg vil kunne følge med :)

Det jeg prøver at komme frem til med min lille rant er om det er muligt at få et udemærket job med en cand polit på 4. Et udemærket job for mig ville være et low stress job med rimelig løn og stabile arbejdstider. Jeg har ikke nogle ambitioner om at arbejde indenfor finans så jeg tænker det burde kunne lade sig gøre.

Vigtigst har jeg en stor interesse for økonomi, og kunne godt tænke mig at få en større viden indenfor feltet. Evt. til brug indenfor journalstik.

Håber mine overvejelser giver mening!

God aften til alle,

Mvh. 

Marius

Svar og citér
Sebastian John

Sebastian John

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 30. september 2016
Af Anna Cecilie Friis Bach @ 4 okt. 2016 22:41

Hej Marius

Det synes jeg ikke at du skal være nervøs for! Det er rigtigt, at de stillinger som får rigtig mange ansøgninger, bruger gennemsnit til at afgrænse de bedst kvalificerede. Men det er langt fra alle virksomheder, som modtager så mange ansøgninger. Og når det er sagt, så er det ofte lige så meget personlighed og interesse som virksomhederne ser på. Der er meget lav arbejdsløshed blandt færdige cand.polit'er, så jeg er sikker på, at hvis du gerne vil kæmpe for det (som vi alle gør), så skal det nok gå. 

Held og lykke med det :-) 

Svar og citér
Anna Cecilie Friis Bach

Anna Cecilie Friis Bach
I redaktionen

Antal indlæg: 260
Medlem siden: d. 03. september 2012