Bemærk at ansøgningsfristen på dette job er overskredet

To studentermedarbejdere til Økonomiforvaltningen

Københavns Kommune

Vil du være tæt på beslutningsprocesserne og få indsigt i, hvordan styringen fungerer i en stor offentlig organisation? Ledelsessekretariatet i Koncernservice i Københavns Kommunes Økonomiforvaltning søger to studenter, som gerne vil snuse til offentlig økonomistyring og trives med selvstændige opgaver og stort ansvar tæt på direktionen.

I Ledelsessekretariatet i Koncernservice servicerer vi to koncernenheder i Københavns Kommunes Økonomiforvaltning: Koncernservice og Koncern IT. De to enheder er Shared Service centre på hhv. det administrative område og it-området, og betjener kommunens syv forvaltninger. I Ledelsessekretariatet betjener vi således to moderne offentlige virksomheder med næsten 1.000 ansatte og med et samlet budget på ca. 1 mia. kr.

Vi søger to studentermedarbejdere, som har lyst til at indgå som en central del i en lang række af vores opgaver på tværs af kontoret. Derfor søger vi fagligt dygtige studerende, der har mod på varierende og udfordrende arbejdsopgaver i et spændende og dynamisk miljø.

Som student i Ledelsessekretariatet skal du gerne

  • have analytisk sans og talforståelse

  • kunne lide at skrive

  • være god til at samarbejde og kommunikere

  • kunne tage ansvar for den gode proces

  • have indgående kendskab til Officepakken, og være vant til at arbejde i Excel

  • være indskrevet på en videregående uddannelse, f.eks. cand.polit, cand.scient.pol el. lignende, som enten på bachelordelen eller kandidatdelen af dit studie.

Vi arbejder i Ledelsessekretariatet blandt andet med

  • Økonomistyring

  • Udgiftsanalyser og indtægtsprognoser

  • Bidrag til kommunens effektiviseringsstrategi

  • Ledelsesbetjening af vores to direktører, herunder udarbejdelse og proces af sager til Økonomiudvalget og Økonomiforvaltningens direktion

  • Organisationsudvikling.

Som studentermedhjælpere vil dit arbejde være centreret omkring bidrag til vores løbende økonomistyring, analyser af udgifter og indtægter i de to koncerner samt bidrag til vores ledelsesbetjening. Vi forventer, at du er god til at arbejde med at knuse tal, klart kan videreformidle et budskab og er god til at koordinere små og store opgaver. Vi lægger desuden vægt på, at du deltager i alle dele af sekretariatets arbejde og i vores faglige diskussioner.

Vi udviser fleksibilitet i forbindelse med dine ferier og eksamensperioder, men vi forventer samtidig, at du er fleksibel i perioder med stor arbejdsbelastning. Den gennemsnitlige arbejdstid er 15-20 timer pr. uge.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingerne ønskes besat snarest muligt.

Flere oplysninger

Du kan få supplerende oplysninger om stillingerne ved henvendelse hos kontorchef Ulrik Bundgaard på 2939 8405 eller teamkoordinator Bjarke Markvard Nielsen på 4022 3428.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 27. marts 2017.

Om Økonomiforvaltningen

Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Husk at nævne, at du har set jobbet på Altandetlige.dk

Virksomhed

Københavns Kommune

Geografi

København NV

Ansøgningsfrist

27 marts 2017

Søg jobbet

Søg jobbet online