Bemærk at ansøgningsfristen på dette job er overskredet

Nyuddannet eller erfaren akademiker som brænder for erhvervspolitik

Erhvervsministeriet

Fuldtidsstilling

Synes du at erhvervspolitik er spændende og vil du bistå erhvervsministeren med udarbejdelse og implementering af politiske initiativer?

Erhvervsministeriet har høje ambitioner og arbejder målrettet på at sikre de bedste vækst- og rammevilkår for erhvervslivet. Vi søger til Erhvervsministeriets Departement (område 2 national team) flere nye kolleger, som har lysten til at arbejde med politiske dagsordener der spænder fra store sportsevents til effektive konkurrenceregler. 

Hvad indebærer jobbet? 

Vi bidrager til at ruste danske virksomheder til fremtiden via gode vækst- og rammevilkår. Du skal være indstillet på at arbejde med en bred palet af opgaver, så som politiske udspil, lovgivning, udvalgsarbejde, juridisk rådgivning og ministerbetjening.  

Du vil kunne komme til at løse opgaver inden for flere fagområder, bl.a.: 

  • Selskabsretten 
  • Revisions- og regnskabsområdet 
  • Konkurrenceforhold 
  • Sportsevents/e-gaming mv. 
  • Boligområdet 

Endelig er digitalisering en væsentlig del af den politiske dagsorden, og vi arbejder målrettet med digitalisering i alle vores opgaver. Det er bl.a. en af vores kerneopgaver at sikre, at lovgivningen kan rumme anvendelse af nye digitale teknologier og forretningsmodeller. Vi løser oftest vores opgaver i tæt samarbejde med vores styrelser og andre ministerier, derfor lægger vi stor vægt på gode processer og gode relationer. Vi er et område som arbejder målrettet med brug af data i vores sager, ligesom vi understøtter virksomhedernes brug af data.  

Hvad forventer vi af dig? 

Du vil blive en del af et team med 8-10 kolleger. I område 2 har vi i alt fire teams, og vi arbejder ofte sammen på tværs, da opgaverne sjældent er afgrænset til enten selskabsretten eller boligområdet 

Du skal tage ansvar og kunne drive den erhvervspolitiske dagsorden, både internt og eksternt.   

Om dig: 

  • Du har politisk forståelse og interesse for politiske processer 
  • Du er leveringsdygtig, også når problemstillingen kræver en ekstra indsats.  
  • Du er en stærk formidler og formulerer dig klart på skrift og i tale.  
  • Du er ansvarsbevidst og ikke bange for at tage initiativ til næste skridt for at løse dine opgaver. 
  • Du evner at prioritere, er effektiv og kan hurtigt ændre fokus i opgaveløsningen. 
  • Du har gode samarbejdsevner.

Dine kompetencer vil komme til udtryk, når du fx leverer pressemateriale til ministeren, samarbejder med ministeriets styrelser eller i forbindelse med folketingsbehandlingen af lovforslag eller politiske initiativer. 

Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse. Du har måske et par års erfaring fra en politisk ledet organisation, et andet ministerium eller tilsvarende. Nyuddannede er dog også velkomne til at søge.  

Hvem er vi? 

I Område 2 arbejder vi med en prioriteret politisk dagsorden i Danmark og globalt. Vi skal sikre erhvervslivet gode rammevilkår, der gør en forskel for både virksomheder og forbrugere, og som bidrager til at skabe vækst og nye arbejdspladser. Vores fokus er på at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark, fx gennem digitalisering, ved at modernisere og forenkle gældende regler og sætte vores aftryk på de aftaler, der forhandles i Bruxelles. Vores arbejde spænder bredt lige fra årsregnskabsloven, selskabsloven og konkurrenceudsættelse til it-sikkerhed, søfart og EU’s handelspolitik. Som en nøglespiller i regeringens vækstpolitik samarbejder vi meget med ministeriets syv styrelser og de andre ministerier, og vi ser os selv som brobyggere mellem forskellige fagligheder og politiske ønsker. Vi er 40 medarbejdere, og vores område er præget af en uformel tone, hvor vi altid kan sparre med hinanden om stort og småt.  

Om ansættelsen 

Vi forventer at ansætte 2-3 nye medarbejdere. Du vil blive ansat som fuldmægtig i henhold til overenskomsten mellem AC og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg.  

Er du interesseret? 

Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningsmodul på http://em.dk/job-og-karriere/ledige-stillinger 

Din ansøgning med CV og eksamensbeviser/karakterudskrifter skal være modtaget senest onsdag den 1. august 2018.  

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. 

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til følgende: 

Kontorchef Sigrid Dahlerup på tlf. 91 39 94 33 og kontorchef Cathrine Munch Pedersen på tlf. 91 33 72 29. 

Vi glæder os til at høre fra dig. 

Hvordan er det at arbejde i Erhvervsministeriets departement? 

Vi er i en unik position: Vi betjener ministeren i et af landets mest centrale ministerier og er samtidig helt tæt på erhvervslivet. Vi er med fra de første diskussioner om nye initiativer og lovforslag til udviklingen og eksekveringen af dem. Vi arbejder med en bred vifte af ressortområder – fra boligfinansiering og forbrugerforhold til planlov og digitalisering af erhvervslivet – og sætter derigennem et aftryk på alle virksomheder og de fleste danskeres liv.  

Vi er 200 ambitiøse og engagerede medarbejdere, men vores netværk og kontaktflade rækker langt uden for Slotsholmen. Vi arbejder tæt sammen med ministeriets syv styrelser og de selvstændige offentlige virksomheder, som vi har ansvar for, og vi er i dialog med virksomheder, interesseorganisationer, EU og OECD. Vi værdsætter en arbejdsplads med en stejl læringskurve og et stærkt samarbejde for at opnå Europas bedste vækstvilkår, så det er attraktivt at bo, arbejde og drive virksomhed i Danmark. 


Husk at nævne, at du har set jobbet på Altandetlige.dk

Virksomhed

Erhvervsministeriet

Geografi

København

Ansøgningsfrist

01 august 2018

Søg jobbet

Søg jobbet online