Bemærk at ansøgningsfristen på dette job er overskredet

Akademisk medarbejder til regnskabs- og revisionsopgaver

Beskæftigelsesministeriet

Fuldtidsstilling

Vil du være med til at sikre, at der løses regnskabs- og revisionsopgaver af høj kvalitet i Arbejdstilsynet? Er du en kompetent og udviklingsorienteret medarbejder med en høj faglig profil? Og har du dokumenteret erfaring med at løse konkrete regnskabs- og revisionsudfordringer? Så er stillingen i Arbejdstilsynets kontor for Økonomi og Styring måske noget for dig.  

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  

Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.  

Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.  

Du kan læse mere om os på www.at.dk   

Vær med til at løse regnskabs- og revisionsopgaver  

Du bliver en del af vores kontor for Økonomi og Styring, der har til formål at sikre, at direktionen har det bedste beslutningsgrundlag i forhold til den overordnede strategiske ledelse af Arbejdstilsynet, herunder den overordnede økonomi-, aktivitets- og resultatstyring.  

Du skal arbejde med vores interne regnskabs- og revisionsopgaver. Formålet er at varetage og optimere økonomistyringen i Arbejdstilsynet.  

Stillingen indebærer, at du sammen med de øvrige medarbejdere på økonomiområdet skal løse opgaver inden for:  

  • udvikling af interne processer og forretningsgange i forhold til økonomistyringen og regnskabsopgaverne i Arbejdstilsynet
  • udvikling og vedligehold årshjul for driftsøkonomien
  • økonomistyring af og regnskabsopgaver vedrørende vores egen driftsøkonomi, herunder budget, opfølgning, ledelsesinformation mv.  

Du får et tæt samarbejde med eksterne parter, herunder departementet, Statens Administration og Rigsrevisionen samt internt med fx Arbejdstilsynets tilsynscentre og faglige kontorer.  

Dine konkrete arbejdsområder og opgaver sammensætter vi på baggrund af din faglige profil og dine kompetencer.  

Bliv vores nye kollega  

Vi forestiller os, at du:  

  • er cand.merc, cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol., eller anden samfundsvidenskabelig og økonomisk baggrund  
  • interesserer dig for og har erfaring med statslige budget-, bevillings- og regnskabsopgaver  
  • har et højt fagligt niveau og en stærk analytisk sans  
  • har stærke kompetencer inden for analyser af data, herunder produktions- og økonomiske data  
  • har gode og veludviklede samarbejdsevner og højt engagement  
  • har kendskab til økonomistyringssystemer, herunder Statens Budgetsystem, Navision, LDV, mv.  
  • formidler økonomiske budskaber på en let tilgængelig måde både i notater, på møder, mv.  
  • er god til at kommunikere komplekse økonomiske forhold ud i organisationen.  

Det er en fordel men ikke en forudsætning, hvis du har kendskab til regnskabs- og revisionsopgaver i staten samt kendskab til arbejdsmiljøområdet og arbejdsskadeområdet.  

Vi finder løsninger sammen  

Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.  

Løn- og ansættelsesvilkår  

Stillingen er et barselsvikariat. Vi vil gerne have, at du starter den 1. december 2018. Barselsvikariatet er foreløbigt for en periode på syv måneder, men med mulighed for forlængelse.  

Alt afhængig af dine kompetencer og tidligere erfaring vil ansættelse kunne ske som konsulent efter overenskomsten for akademikere i staten.  

Spørgsmål og ansøgning  

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Claus Skovhøj Olsen på tlf.nr. 7220 8507.  

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Michelle Mønster Petersen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5279.  

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest mandag den 22. oktober 2018 kl. 12.00.  

Vi forventer, at afholde samtaler torsdag den 25. oktober 2018.


Husk at nævne, at du har set jobbet på Altandetlige.dk

Virksomhed

Beskæftigelsesministeriet

Geografi

København

Ansøgningsfrist

22 oktober 2018

Søg jobbet

Søg jobbet online