Hvordan foregår eksamen i SAS-kurset?

Svar på indlæg
Af Jakob Grundberg @ 9 maj 2019 21:39

Hej, nogle der har taget kurset Programmering og Statistik med SAS https://kurser.ku.dk/course/a%C3%98ka08186u/2018-2019 (eller evt. lignende programmeringskursus) som kan fortælle mig hvordan eksamen foregår sådan helt teknisk?

Jeg ved at det foregår på Peter Bangs Vej via digital eksamen, men når jeg har været der før til nogle makro-eksaminer, så har jeg bare skrevet hele besvarelsen ind på et word-dokument, og brugt den digitale pen til at lave udregninger i hånden som jeg så kunne sætte ind i word-dokumentet.

Nu hvor der skal kodes i SAS til dette kursus, hvordan fungerer det så med besvarelsen? Skal man aflevere både et word-dokument og en SAS-fil hvor man har skrevet sin kode? Eller skal man kun aflevere en SAS fil, hvor man så kan bruge kommentar-syntaksen til at skrive sine svar? Eller skal man copy-paste SAS-koden ind i Word-dokumentet? Eller tage et billede af det?

Svar og citér
Jakob Grundberg

Jakob Grundberg

Antal indlæg: 4
Medlem siden: d. 23. april
Af Anders Milhøj @ 10 maj 2019 18:53

Jakob Grundberg sagde:

Hej, nogle der har taget kurset Programmering og Statistik med SAS https://kurser.ku.dk/course/a%C3%98ka08186u/2018-2019 (eller evt. lignende programmeringskursus) som kan fortælle mig hvordan eksamen foregår sådan helt teknisk?

Jeg ved at det foregår på Peter Bangs Vej via digital eksamen, men når jeg har været der før til nogle makro-eksaminer, så har jeg bare skrevet hele besvarelsen ind på et word-dokument, og brugt den digitale pen til at lave udregninger i hånden som jeg så kunne sætte ind i word-dokumentet.

Nu hvor der skal kodes i SAS til dette kursus, hvordan fungerer det så med besvarelsen? Skal man aflevere både et word-dokument og en SAS-fil hvor man har skrevet sin kode? Eller skal man kun aflevere en SAS fil, hvor man så kan bruge kommentar-syntaksen til at skrive sine svar? Eller skal man copy-paste SAS-koden ind i Word-dokumentet? Eller tage et billede af det?

Svar og citér
Anders Milhøj

Anders Milhøj

Antal indlæg: 11
Medlem siden: d. 31. october 2011
Af Anders Milhøj @ 10 maj 2019 18:53

Hej

Det er jo mig, der skal rette det, så det bedst jeg svarer. Jeg talte om dit indlæg ved forelæsningen i dag, fredag 10/5, og jeg gik rundt og talte om det ved vores besøg på PBV lige før Påske. Hvert år har jeg dette besøg på PBV netop for at afklare den slags før eksamen.

Kort fortalt skal du copy paste din SAS-kode ind, der hvor du omtaler den og copy paste dit SAS output ind, der hvor du omtaler det. Altså ikke kode i appendiks og ikke output i appendiks, men relevant kode og relevant output i besvarelsen af hvert delspørgsmål. På den måde kan din besvarelse læses i sammenhæng. Jeg tror faktisk ikke, at I kan aflevere mere end et dokument; altså word dokumentet.

Pøjpøj med det 6/6 (eller velkommen næste år, hvis du overvejer at tage kurset senere)

Anders

Svar og citér
Anders Milhøj

Anders Milhøj

Antal indlæg: 11
Medlem siden: d. 31. october 2011