Forberedelse til studiestart

Svar på indlæg
Af Frederik Sørensen @ 5 jul. 2019 20:49

Hej politter

Jeg har efter grundige overvejelser søgt ind på økonomi på Københavns Universitet og forbereder dermed studiestart til September. I den forbindelse søger jeg gode råd og vejledning til hvordan man bedst forbereder sig til studiestart. Det drejer sig om følgende:

• Jeg bruger til dagligt mac, har gjort det i mange år og er meget glad for det. Bør jeg installere bootcamp på min computer, således at jeg kan køre windows på den. Her tænker jeg især på om man bruger programmer på studiet der kun er kompatible med windows.
  • Bør jeg forberede mig fagligt til studiet. Jeg har netop holdt et sabbatår, hvor jeg stort set ikke har brugt hjernen. Vil det være en god idé at læse op på noget pensum i gymnasiet (Her tænker jeg især matematik) eller skal jeg finde noget mere udfordrende litteratur, der er på universitetsniveau.
  • Bør jeg anskaffe mig Microsoft Office eller er det noget universitetet tilbyder billigt/gratis
På forhånd mange tak.

Svar og citér
Frederik Sørensen

Frederik Sørensen

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 13. june
Af Oliver Hedegaard @ 8 jul. 2019 09:35

Umiddelbart er der mange der klarer det helt fint med Mac, dog kan der blive brug for Bootcamp (eller skift til windows) senere på studiet, men altså ikke noget at bekymre sig om det første år.

Fagligt kan det aldrig skade at "brushe up" på pensum fra Matematik A i gymnasiet, det er sjovest at være godt forberedt! Ellers kan du altid se kursusbeskrivelsen for dine fag/kurser i det første semester, og måske købe studiebøgerne i god tid og læse lidt i dem henover sommeren. Det giver en idé om hvad der skal ske.

Office-pakken fås let og gratis gennem KU's softwarebibliotek når du starter, så brug endelig ikke penge på den nu.

Jeg håber du kan bruge svarene

Mvh.

Oliver Hedegaard

Svar og citér
Oliver Hedegaard

Oliver Hedegaard

Antal indlæg: 6
Medlem siden: d. 05. february 2018
Af Anton Neumann Clausen @ 1 okt. 2019 20:30

Hej Frederik

Held og lykke med studierne. Du vil klare dig helt fint med din Mac - som du nok også har nået at opdage nu

Svar og citér
Anton  Neumann Clausen

Anton Neumann Clausen

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 01. october