Overlap af finanseringsfag

Svar på indlæg
Af Lasse Krabbe @ 9 mar. 2013 17:17

Mojn

Jeg skal til at vælge valgfag. Studievejledningen kunne ikke svare på mine spørgsmål, men henviste mig hertil. Jeg håber I kan hjælpe.

Jeg ville høre om jeres erfaring, hvordan finansieringsfagene overlapper hinanden. Et godt råd om hvilke fag, der er anbefalingsværdig, siger jeg heller ikke nej tak til. Jeg studerer selv matøk og skal have Finansiering 1 i næste blok. 

Fag som

Fin1, Fin2, FinKont1, FinKont2 vs. Pricing Financial Assets, Investment Theory, International Finance, Fixed Income Derivatives, Financial Markets, Financial Econometrics, Corporate Finance and Incentives osv.

hvilke skal man undgå pga. af pensum overlapper hinanden

Svar og citér
Lasse Krabbe

Lasse Krabbe

Antal indlæg: 7
Medlem siden: d. 09. march 2013
Af Morten Fremmich Andresen @ 9 mar. 2013 19:40

Hej Lasse,
Fin1 og Corporate Finance and Incentives(CF) gennemgår næsten de præcis samme ting (jeg har fulgt Fin1 og holdundervist i CF) - en undtagelse kunne være kapitalstruktur som man ikke gennemgår i Fin1, men som du hurtigt ville kunne læse op. Pensum er naturligvis forskellige, da Fin1 benytter Rolfs noter, mens CF benytter en amr. lærebog, ligesom gennemgangen naturligvis er mere matematikvendt på Fin1.

Hvis du vælger at følge Finkont1 og 2, hvilket jeg varmt kan anbefale, er der ingen grund til at følge Pricing Financial Assets. Sidstnævnte benytter Hull, mens førstnævnte benytter Björk. Hull er underholdende, men går ikke meget i dybden, og efterlader (efter min mening) ikke læseren super operationel. Hull er til gengæld nem at læse selv, så evt. mangler kan du hurtigt selv fylde på.