Hjælp til legat-junglen

Svar på indlæg
Af Annabell Jensen @ 5 apr. 2015 18:36

Hej alle!

Jeg er en 17-årig 1.g´s elev på gymnasium, der drømmer om at tage min studentereksamen i Zürich, Schweiz. Jeg leder nu desperat efter stipendier og legater, men har svært ved at finde rundt i "legat-junglen", da mange af legaterne er ment til personer over 18, går på universitet mm.

Jeg ønsker hjælp/råd til hvordan jeg finder legater hurtigst muligt. Jeg ville skulle begynde efter sommerferien, og studere to år i Schweiz. Et år koster 250.000,-

Håber meget I vil hjælpe!

Bedste hilsner AB

Svar og citér
Annabell Jensen

Annabell Jensen

Antal indlæg: 4
Medlem siden: d. 05. april 2015
Af Simon Shine @ 5 apr. 2015 20:05

Annabell Jensen sagde:

Hej alle!

Jeg er en 17-årig 1.g´s elev på gymnasium, der drømmer om at tage min studentereksamen i Zürich, Schweiz. [...] Et år koster 250.000,-

Hej Annabell. Har du overvejet at gemme den halve million kr. til en universitetsuddannelse? En "fed studentereksamen" er ikke, så vidt jeg ved, adgangsgivende for noget, hvorimod et godt universitet faktisk giver dig flere muligheder, både i løbet af uddannelsen og efter.

Svar og citér
Simon Shine

Simon Shine

Antal indlæg: 8
Medlem siden: d. 09. august 2014
Af Annabell Jensen @ 6 apr. 2015 16:03

Hej Simon, tak for svar!

Jeg ville skulle skrabe 100.000 sammen, har resten af pengene. Jeg ville tage en international baccalaureate, som er adgangsgivende til alle universiteter i over 120 lande. Uddannelsen fokuserer også meget på selv-udvikling, hvorfor dette også er spændende :)

Mvh Annabell

Svar og citér
Annabell Jensen

Annabell Jensen

Af Jakob Saugbjerg Kristensen @ 6 apr. 2015 22:11

Du kan også sagtens få en international baccalaureate-studentereksamen ganske gratis i Danmark. Se hvor her: www.ib-skoler.dk

Svar og citér
Jakob Saugbjerg Kristensen

Jakob Saugbjerg Kristensen

Antal indlæg: 591
Medlem siden: d. 27. may 2011
Af Annabell Jensen @ 7 apr. 2015 13:20

Jeg ville meget gerne tage den i Schweiz, da jeg ville få gratis kost og logi fra min moster der er bosat der :)

Svar og citér
Annabell Jensen

Annabell Jensen

Af Erik Kofoed @ 8 apr. 2015 10:13

Annabell Jensen sagde:Jeg ville tage en international baccalaureate, som er adgangsgivende til alle universiteter i over 120 lande.

Mvh Annabell

På samme måde som en ganske almindelig dansk studentereksamen. Blot så alle er helt sikre: Du er *på ingen måde* garanteret at komme ind på Harvard, fordi du har taget en IB.

Når det er sagt - held og lykke med projektet. Det lyder super spændende!

Svar og citér
Erik Kofoed

Erik Kofoed

Antal indlæg: 38
Medlem siden: d. 17. february 2011
Af Annabell Jensen @ 8 apr. 2015 10:28

Erik Kofoed sagde:

På samme måde som en ganske almindelig dansk studentereksamen. Blot så alle er helt sikre: Du er *på ingen måde* garanteret at komme ind på Harvard, fordi du har taget en IB.

Når det er sagt - held og lykke med projektet. Det lyder super spændende!

Tak for svar Henrik.

Jeg gør det ikke med henblik på at tage Harvard eller lign. efter gymnasiet.

Jeg vil meget gerne flytte ned til min moster i Schweiz, og tage min studentereksamen der :)

- Og mange tak!

Svar og citér
Annabell Jensen

Annabell Jensen

Af .. .. @ 10 aug. 2015 18:08

Annabell Jensen sagde:

Hej alle!

Jeg er en 17-årig 1.g´s elev på gymnasium, der drømmer om at tage min studentereksamen i Zürich, Schweiz. Jeg leder nu desperat efter stipendier og legater, men har svært ved at finde rundt i "legat-junglen", da mange af legaterne er ment til personer over 18, går på universitet mm.

Jeg ønsker hjælp/råd til hvordan jeg finder legater hurtigst muligt. Jeg ville skulle begynde efter sommerferien, og studere to år i Schweiz. Et år koster 250.000,-

Håber meget I vil hjælpe!

Bedste hilsner AB

Hej Annabell :) 

Hvor lyder det bare fedt med ambitioner om en international studentereksamen i Zürich. Gid jeg selv tænkte så langt  da jeg var på din alder. ;) 

Jeg vil helt klart anbefale dig at benytte http://www.fundraising.how når du søger legater, især når du lidt har travlt  Søren er sindsyg kompetent og hans ekspertise og erfaring hjalp mig personligt meget med at finde rundt i legat-junglen. Er selv igang med at søge til min master til det har http://www.fundraising.how, og den liste man bl.a. kan få udarbejdet, virkelig hjulpet med at få struktureret det hele. 

Held og lykke med det hele - og ja husk du også kan søge legater mens du studerer :) 

Svar og citér
.. ..

.. ..

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 10. august 2015