4.eksamensforsøg

Svar på indlæg
Af Kasper Nielsen @ 20 jan. 2016 16:24

Hej alle

Hvis man står i den situation, at man endnu ikke har bestået en eksamen efter 3 forsøg (blanket to gange, dumpet en gang), hvordan foregår det så med ansøgning om dispensation til et 4. eksamensforsøg? Der foreligger nemlig ikke nogen reel grund. Det drejer sig om mikro C, og det er det sidste fag jeg mangler på BA-delen, så jeg går ud fra at det ikke burde være noget problem at få dispensation, når man er så langt på studiet. Jeg er dog alligevel gået hen og blevet nervøs. Jeg ville derfor blot høre om, der er nogen der kender nogen der har været oppe flere end 3 gange, og ved hvad man skriver i sådan en dispensationsansøgning.

Mvh Kasper

Svar og citér
Kasper  Nielsen

Kasper Nielsen

Antal indlæg: 9
Medlem siden: d. 30. august 2012
Af Sebastian Kaldahl @ 1 feb. 2016 13:46

Hej Kasper

Jeg har aldrig selv været i din situation, men jeg kender et par stykker. For at få godkendt en dispensation til fjerde forsøg skal der være en berettiget grund (herunder er akademiske udfordringer i forbindelse med fag og eksaminer ikke vil gældende). En berettiget grund er sygdomsrelateret (ifb. med dig eller familiemedlem).

Men kontakt studievejledningen ang. nærmere information. De ved meget mere om det.

God dag :) 

Svar og citér
Sebastian  Kaldahl

Sebastian Kaldahl

Antal indlæg: 2
Medlem siden: d. 01. september 2012