Bemærk at ansøgningsfristen på dette job er overskredet

Finansministeriet søger studerende til Ledelses- og Organisationssekretariatet

Finansministeriet

Få faglige udfordringer og en praktisk dimension på din uddannelse i en dynamisk organisation, der giver dig mulighed for at bringe dine faglige og personlige kompetencer i spil. 

En stilling med stort ansvar og mange muligheder  

Finansministeriets mål er at være et analytisk kraftcenter, der udfordrer og udvikler det fulde potentiale i medarbejderne og skaber fremtidens topledere. Det kræver en engageret og vidende stabsindsats, der formår at understøtte organisationen og tage initiativ til udvikling. 

Vi kan tilbyde dig hands-on erfaring med centrale områder, og du får med en stilling i Finansministeriet gode karrieremuligheder og et godt springbræt videre, når du er færdig med studiet. 

Som student i Ledelses- og Organisationssekretariatet vil dine arbejdsopgaver være varierede, men primært være at bistå teamets fuldtidsansætte med udarbejdelse og opfølgning på sager til departementets ledelse samt opfølgning på mål- og resultatplaner. Du vil også skulle bistå med koordination og afvikling af departementets organisatoriske tiltag såsom onboarding af nye medarbejdere, employer branding-aktiviteter og opgaver relateret til den interne budgetstyring. Et arbejde hos os kræver derfor, at du er indstillet på at lave mange forskellige typer af opgaver. 

Vi lægger stor vægt på at inddrage dig i alle dele af arbejdet i teamet, i de løbende diskussioner og møder samt i vores sociale aktiviteter. Gennem dine arbejdsopgaver vil du blive udfordret og støttet i din videre udvikling.  

Din hverdag og arbejdsopgaver vil variere både i indhold og form. Nogle dage vil du være fordybet bag skrivebordet med analyser eller faste opgaver, andre dage skal du være opsøgende og koordinere på tværs af huset, deltage i udviklingsopgaver og eller understøtte arrangementer.  

Meget af dit arbejde kræver teknisk snilde og en spids pen, så det er en fordel, hvis du er god til Word, Excel og PowerPoint. 

For den rigtige kandidat vil der være mulighed for stort, selvstændigt ansvar med at varetage centrale initiativer i organisationen. 

Om dig 

Du er faglig stærk, målrettet og initiativrig og trives med en travl og afvekslende hverdag.  

Du har gode analytiske kompetencer og formår at anvende dem i praksis. Samtidig har du stærke formidlingsevner og fungerer godt både selvstændigt og i arbejdet med både interne og eksterne samarbejdspartnere. Du vil have faglige udfordringer, sætter pris på at have gode kolleger og bidrager selv til et godt arbejdsklima. 

Du skal gå på en samfundsvidenskabelig universitetsuddannelse (eksempelvis stud.scient.pol. eller stud.polit.). Du kan enten være i slutningen af din bachelor eller begyndelsen af kandidatdelen – vi tilrettelægger indeholder i stillingen nærmere efter dine kompetencer og erfaringer.  

Et kontor med forskellige opgaver 

Stillingen er forankret i departementets Ledelses- og Organisationssekretariatet, der både understøtter husets daglige virke og det strategiske arbejde. Du bliver en del af et lille team, der arbejder med intern styring, koncernstyring og organisationsudvikling, og som har mange snitflader til hele ministeriet, herunder både kontorerne i departementet og styrelserne.  

Se mere om at arbejde i Finansministeriet her: https://www.fm.dk/job-og-karriere/fm-som-arbejdsplads. 

Ansættelsesvilkår 

Der vil være perioder med høj arbejdsbelastning, hvor vi forventer fleksibilitet fra din side. Vi er til gengæld også meget fleksible, når det kommer til eksamensperioder og ferier. Som hovedregel kan du forvente en arbejdsuge på ca. 15 timer, som tilrettelægges efter aftale med dine nærmeste kollegaer under hensyn til dine studier. 

Løn og ansættelsesvilkår fastsætter vi efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK). 

Yderligere oplysninger 

Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Glen Baagø Sørensen, GLEBS@fm.dk, eller på telefon 25 26 27 88.  

Ansøgning 

Din ansøgning med CV og eksamenspapirer sendes via statens e-rekrutteringssystem - Tryk på knappen ’Søg stillingen’. Indsend din ansøgning senest tirsdag den 15. januar 2019. 

Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  

Vi forventer at afholde samtaler løbende. 

Husk at nævne, at du har set jobbet på Altandetlige.dk

Virksomhed

Finansministeriet

Geografi

København

Ansøgningsfrist

15 januar 2019

Søg jobbet

Søg jobbet online