Skarp akademiker med interesse for og indsigt i udbudsområdet til Erhvervsministeriets departement

Erhvervsministeriet

Fuldtidsstilling

Vil du udfordre din faglighed og have en hverdag tæt på den politiske dagsorden i departementet? Er du analytisk anlagt, og vil du arbejde med at styrke Danmarks vækstvilkår? 

Vi søger en dygtig medarbejder med juridisk eller samfundsvidenskabelig baggrund til Erhvervsministeriets departement. Den ledige stilling er i Område 1, hvor vi bl.a. arbejder med udbudsloven, offentlige-private samarbejder (OPS), samfunds­økonomi, konkurrenceevne og digitalisering i erhvervslivet. Du vil primært komme til at arbejde med udbudsområdet og OPS-dagsordenen.

Om jobbet 

Du skal kunne kombinere en solid juridisk og analytisk indsigt med flair for politik og formidling. Du vil komme til at arbejde med en bred palet af opgaver, som udarbejdelse af politiske udspil, lovgivning, udvalgsarbejde, juridisk vejledning, pressesager og rigtigt meget ministerbetjening.  

Du vil primært komme til at løse opgaver inden for offentlige udbud og OPS, herunder arbejdet med at gennemføre den igangværende evaluering af udbudsloven samt opfølgning på evalueringen, som forventes at komme til at køre over det næste halvandet år.  

Derudover kan du komme til at løse opgaver inden for f.eks. digitalisering, govtech, klima og energi mv. 

Om dig 

Du har en juridisk eller samfundsfaglig baggrund (fx cand.jur., cand.merc. jur., cand.scient.pol, cand.oecon eller lign.). Du er nyuddannet eller har et par års erfaring fra en lignende stilling.  

Du 

- har politisk tæft og forståelse for politiske processer 

- leverer, også når problemstillingen kræver en ekstra indsats  

- er en stærk formidler og formulerer dig klart på skrift og i tale 

- er ansvarsbevidst og ikke bange for at tage initiativ til næste skridt for at løse dine opgaver 

- evner at prioritere, er effektiv og kan hurtigt ændre fokus i opgaveløsningen 

- har gode samarbejdsevner og kan bygge netværk  

Dine kompetencer vil komme til udtryk, når du fx leverer pressemateriale til ministeren, samarbejder med ministeriets styrelser, eksterne interessenter eller i forbindelse med folketingsbehandlingen af lovforslag eller politiske initiativer.  

Forudgående kendskab til erhvervsområdet og tidligere erfaring fra en politisk styret organisation er en fordel, men ikke en forudsætning.  

Om os 

Erhvervsministeriet arbejder for at skabe konkurrencedygtige og innovative vækstvilkår. Arbejdet med at styrke danske virksomheders vækstvilkår spænder bredt: Fra digitalisering af dansk erhvervsliv til vækst- og rammevilkår inden for bl.a. offentlige indkøb, OPS, skat, arbejdsmarked, uddannelse, energi og ressourceeffektivitet. Arbejdet med rammerne for offentlige indkøb og OPS er vigtigt for at styrke gennemsigtigheden og øge konkurrencen, når det offentlige køber ind. Dermed får flest mulige virksomheder mulighed for at byde på opgaverne. Dette sikrer, at opgaverne udføres til bedste kvalitet og laveste pris og kan skabe innovation og fremgang i produktiviteten i den private sektor. 

Ministerbetjening er en stor del af vores hverdag, og vi laver løbende politiske udspil, lovgivning, udvalgsarbejde og koordinerer tværministerielle processer og udspil. Vi indgår i arbejdet med aktuelle, politiske sager og forbereder sager til de centrale regeringsudvalg. I det daglige arbejder vi tæt sammen med de øvrige ministerier, virksomheder, brancheorganisationer og styrelser, bl.a. via arbejdet med vækstteams. Vi er godt 25 medarbejdere med forskellige fagligheder og fokusområder, og vi prioriterer videndeling, samarbejde og højt humør i en ofte hektisk hverdag.

Om ansættelsen 

Du vil blive ansat efter overenskomsten for akademikere i staten.  

Interesseret? 

Du er velkommen til at kontakte kontorchef Katrine Bagge Thorball på tlf. 91 33 71 05 eller kabath@em.dk, hvis du vil høre nærmere om stillingen.  

Send din ansøgning via linket eller på www.em.dk/job-og-karriere/ledige-stillinger senest mandag den 21. oktober 2019. Husk også at uploade dit CV, dine eksamenspapirer (med stempel og underskrift) og andet relevant materiale 

Samtalerne afholdes i uge 43/44 og der vil blive brugt faglig case og logik-/personlighedsanalyse i forbindelse med samtalen. Vi ønsker tiltrædelse 1. december 2019 eller hurtigst muligt. 

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge. 

Hvordan er det at arbejde i Erhvervsministeriets departement?  

Vi er i en unik position: Vi betjener ministeren i et af landets mest centrale ministerier og er samtidig helt tæt på erhvervslivet. Vi er med fra de første diskussioner om nye initiativer og lovforslag til udviklingen og eksekveringen af dem. Vi arbejder med en bred vifte af ressortområder – fra boligfinansiering og forbrugerforhold til planlov og digitalisering af erhvervslivet – og sætter derigennem et aftryk på alle virksomheder og de fleste danskeres liv.  

Vi er 200 ambitiøse og engagerede medarbejdere, men vores netværk og kontaktflade rækker langt uden for Slotsholmen. Vi arbejder tæt sammen med ministeriets syv styrelser og de selvstændige offentlige virksomheder, som vi har ansvar for, og vi er i dialog med virksomheder, interesseorganisationer, EU og OECD. Vi værdsætter en arbejdsplads med en stejl læringskurve og et stærkt samarbejde for at opnå Europas bedste vækstvilkår, så det er attraktivt at bo, arbejde og drive virksomhed i Danmark. 

Husk at nævne, at du har set jobbet på Altandetlige.dk

Virksomhed

Erhvervsministeriet

Geografi

København

Ansøgningsfrist

21 oktober 2019

Søg jobbet

Søg stillingen her: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=125861&DepartmentId=6319&MediaId=5