Bemærk at ansøgningsfristen på dette job er overskredet

Er du vores nye studentermedarbejder? Vær med til at understøtte og udvikle et ambitiøst hus

Finansministeriet

Drømmer du om en karriere inden for organisationsudvikling? Vores udadvendte og engagerede studentermedhjælper er rokeret internt til departementschefsekretariatet. Vi søger derfor en ny studerende til departementets ledelses- og organisationssekretariat. Du får et stor ansvar og bliver en del af et dynamisk hus med et højt tempo og lige så højt til loftet. 

En stilling med stort ansvar og mange muligheder
Finansministeriets mål er at være et analytisk kraftcenter, der udfordrer og udvikler det fulde potentiale i medarbejderne og skaber fremtidens topledere. Det kræver en engageret og vidende stabsindsats, der formår at understøtte organisationen og tage initiativ til udvikling.

Som studentermedarbejder får du hands-on erfaring med centrale områder inden for organisations- og kompetenceudvikling, udfordrende opgaver og masser af støtte i din videre udvikling. Der vil være mulighed for stort, selvstændigt ansvar med at varetage centrale initiativer i organisationen.

Vi lægger stor vægt på at inddrage dig i alle dele af teamets arbejde, i de løbende diskussioner og møder samt i vores sociale aktiviteter. Med andre ord får du med en stilling i Finansministeriet gode karrieremuligheder og et godt springbræt videre, når du er færdig med studiet.

Arbejdsopgaver
Hverdagen og arbejdsopgaverne vil variere både i indhold og form. Nogle dage vil du være fordybet bag skrivebordet med faste opgaver, andre dage skal du være opsøgende og koordinere på tværs af huset, bidrage til at udarbejde analyser, deltage i udviklingsopgaver eller understøtte arrangementer.

Du vil primært arbejde med HR og organisationsudvikling. I særdeleshed planlægge og eksekvere departementets organisatoriske tiltag indenfor employer branding og onboarding såsom vores karriereevent og vores 1-årige introduktionsforløb, FM KickStart, men der vil også være snitflader til de øvrige arbejdsopgaver i ledelsessekretariatet og departementet i øvrigt. Konkrete opgaver er blandt andet:

  • Onboarding af nye medarbejdere
  • Bidrage til analyser og evalueringer
  • Employer branding, planlægning af Finansministeriets deltagelse i karriereevents og samarbejde med studenterorganisationer
  • Organisationsudvikling
  • Performance management
  • Ledelsesinformation
  • Diverse ad hoc opgaver

Om dig
Stillingen som student er ideel for dig, der gerne vil have faglige udfordringer og udvikle kompetencer inden for HR og organisationsudvikling.

Du er udadvendt, opsøgende og nysgerrig – også overfor helt nye mennesker. Du tager initiativ, følger din opgaver til dørs, trives med en afvekslende hverdag og vil have faglige udfordringer.

Da planlægning og processer er en væsentlig del af jobbet, lægger vi vægt på, at du er organiseret og struktureret. Ligeledes er det vigtigt, at du formår at omsætte analytiske kompetencer til konkrete løsninger. 

Meget af dit arbejde kræver teknisk snilde og en spids pen, så det er en fordel, hvis du er god til Word, Excel og PowerPoint. Hvis ikke er det vigtigt, at du har mod på at lære det.

Du skal gå på en relevant universitetsuddannelse (f.eks. stud. psych./scient.pol./soc./merc./HRM/uddannelsesvidenskab/læring og forandringsprocesser). Du kan enten være på bachelor- eller kandidatdelen, vi tilrettelægger indholdet i stillingen efter dine kompetencer og erfaringer.

Et kontor med forskellige opgaver
Stillingen er forankret i departementets ledelses- og organisationssekretariat, der både understøtter husets daglige virke og det strategiske arbejde. Du bliver del af et lille team, der arbejder med HR, organisationsudvikling og intern styring, og som har mange snitflader til hele ministeriet. Vi sætter pris på det gode kollegaskab og går langt for at bidrage til et godt arbejdsklima.

Der er tre andre studenter i kontoret, hvoraf du vil arbejde tæt sammen med den ene. Der er et godt studentermiljø i departementet, som du får mulighed for at blive en del af og også kan være med til at præge.

Se mere om at arbejde i Finansministeriet her.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Yderligere oplysninger
Der vil være perioder med høj arbejdsbelastning, hvor vi forventer fleksibilitet fra din side. Vi er til gengæld også meget fleksible, når det kommer til eksamensperioder og ferier. Som hovedregel kan du forvente en arbejdsuge på ca. 15 timer, som tilrettelægges efter aftale med dine nærmeste kollegaer under hensyn til dine studier.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Martin Brandt Sars, mabrs@fm.dk, på telefon 25 26 27 50 eller student Anna Urbak Pedersen, anurp@fm.dk, på telefon 40680140.

Ansøgning
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer - Tryk på knappen ’Søg stillingen’. Indsend din ansøgning senest søndag den 17. november 2019.

Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Husk at nævne, at du har set jobbet på Altandetlige.dk

Virksomhed

Finansministeriet

Geografi

København

Ansøgningsfrist

17 november 2019

Søg jobbet

Søg jobbet online