SU, Legater og Arbejde - Hvad bør jeg gøre?

Svar på indlæg
Af Mike Pedersen @ 11 okt. 2018 14:30

Hejsa,

Jeg studerer lige nu på en videregående uddannelse, hvor vi har mulighed for at komme ud og rejse i 5. semester. Jeg er dog meget i tvivl om, hvordan jeg får den store kabale til at gå op, og derfor kunne det være fedt at høre fra nogle, der har stået i nogenlunde samme situation. 

Jeg vil rigtigt gerne afsted, men da min SU ikke er nok til at dække omkostninger i udlandet + min husleje i DK, hvis ikke jeg får lejet mit værelse ud, så bliver jeg nok nødt til at beholde mit arbejde og evt søge legater.

Lige nu arbejder jeg meget via computeren, hvor jeg blot skriver en masse indhold til virksomheder såsom myposture og diverse andre online shops - derfor vil jeg i princippet godt kunne rejse med mit arbejde og blot få pengene ind via faktura (eller lønsystem, hvis det er nemmere?)

Men hvordan får jeg alt til at gå op, for man må maks tjene X kr ved siden af SU (er det 120.000 om året? Mener jeg at have læst her) - Og er der derudover regler for, hvor meget man må tjene ved legater? Er der overhovedet regler for det?

Masser af spørgsmål, haha. Det beklager jeg! :-D
Fortsat rigtig god dag. 

Svar og citér
Mike Pedersen

Mike Pedersen

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 11. oktober