Finansiering 1 på MatØK

Svar på indlæg
Af Julian LL @ 30 sep. 2020 16:52

Hej,

Jeg overvejer at tage faget Finansiering 1 på Matøk næste semester. Jeg er dog virkelig i tvivl om, hvorvidt jeg har de faglige forudsætninger til at følge faget. 

Jeg kan forstå, at det er en god idé at have haft Lineære Modeller. Jeg har kun Mat a og b. 

Hvordan er sværhedsgraden i dette fag, og kan man klare det med kun Mat a og b i bagagen?

På forhånd tak

Svar og citér
Julian LL

Julian LL

Antal indlæg: 7
Medlem siden: d. 02. september 2017
Af Jacob Wiberg Larsen @ 1 okt. 2020 00:24

https://altandetlige.dk/debat/topic/110/matoks-finansiering-1

Tror ikke du får bedre svar end dem som bliver givet i den tråd. 

Kort svar: Ja, det kan du godt! Faget er ingen walk-over, men du kan sagtens godt klare dig godt hvis du lægger noget tid og energi i det. Der plejer at være en fin sjat politter som tager faget hvert år, så du kan nok finde nogen at sparre med. Til sidst kan du med fordel genopfriske lineær algebra og diverse rækker/serier fra mat a/b hvis du er rusten i det

Svar og citér
Jacob Wiberg Larsen

Jacob Wiberg Larsen

Antal indlæg: 4
Medlem siden: d. 23. may 2018
Af Julian LL @ 3 okt. 2020 15:46

Jacob Wiberg Larsen sagde:

https://altandetlige.dk/debat/topic/110/matoks-finansiering-1

Tror ikke du får bedre svar end dem som bliver givet i den tråd. 

Kort svar: Ja, det kan du godt! Faget er ingen walk-over, men du kan sagtens godt klare dig godt hvis du lægger noget tid og energi i det. Der plejer at være en fin sjat politter som tager faget hvert år, så du kan nok finde nogen at sparre med. Til sidst kan du med fordel genopfriske lineær algebra og diverse rækker/serier fra mat a/b hvis du er rusten i det

Tusind tak for svar Jacob! Ved du, om det er muligt at få fat i en gammel eksamensopgave fra faget, så man kan se, hvad man helt konkret bliver udsat for? Jeg synes ikke matøkernes eksamenssæt ligger offentligt tilgængeligt på nettet som vores :/ 

Svar og citér
Julian LL

Julian LL

Antal indlæg: 7
Medlem siden: d. 02. september 2017
Af Andreas Rønne-Hansen @ 5 okt. 2020 09:31

Der er mange polit-studerende som tager kurset, og også klarer sig rigtigt godt. Så tror ikke du skal være nervøs på den front. Jeg har faktisk også set jordbrugsøkonomi studerende tage kurset, om end det vidst var lidt sværere for dem ;-)

Jeg ville anbefale at tage et kig på noterne, de kan vidst findes ved at man søger på google efter følgende: "Lecture Notes for Finance 1 (and More)". Eksamensopgaverne kan måske være en smule uoverskuelige for et kursus man ikke har haft, det vigtigste er om man føler pensum er overskueligt.

Hvis det er, kan du også kontakte mig (facebook/linkedin i profilen her på siden - foretrækker ikke at have min mail stående fremme ift. spam). Jeg har været instruktor i kurset i 2019, og selv haft det tilbage i 2017, så det har måske ændret sig en smule siden da. Men jeg kan måske finde en gammel eksamensopgave hvis det er.

Svar og citér
Andreas Rønne-Hansen

Andreas Rønne-Hansen

Antal indlæg: 5
Medlem siden: d. 16. november 2017