Gentagelse af statistisk eksperiment

Svar på indlæg
Af Marc Harding @ 15 okt. 2012 23:30

Hej alle sammen,

Jeg skal snart lave en replication af et empirisk eksperiment, og I den anledning vil jeg gerne høre om der er nogle interessante forslag? Jeg tænker særligt på om nogle af jer der har fulgt øvelsen "gentagelse af et statistisk eksperiment" har nogle gode erfaringer, men jeg er også interesseret hvis der er nogle der har læst et paper for nyligt som de måske ikke har haft helt tillid til.

Jeg er i USA og læse i øjeblikket, og jeg har desværre fået stresset mig selv mere end godt er og trænger til nyt input, så jeg vil virkelig sætte pris på et godt forslag.

Noget indenfor IV, Regression Discontinuity eller Fixed Effects vill være særligt godt..

Med Venlig Hilsen ,
Marc Harding Hansen

Svar og citér
Marc Harding

Marc Harding

Antal indlæg: 2
Medlem siden: d. 30. october 2011
Af Niels Storm Knigge @ 16 okt. 2012 10:27

Jeg har haft øvelsen og vil gerne komme med et godt råd. Prøv så vidt muligt at finde et papir, hvor data er tilgængeligt fx på forfatternes hjemmeside eller hvor du kan få det tilsendt per mail. Jeg synes personligt det var utroligt lækkert at være sikker på at eventuelle forskelle ikke skyldtes man havde noget andet data. Jeg så dog også fine fremlæggelser hvor data ikke var identiske, men ville nu alligevel foretrække muligheden for en 100 pct. replikation indledende - så kan nyt data jo være robusthedstest.

Har ikke gode ideer lige pt. men hvis du er interesseret i IV så er det jo i hvert fald noget der bruges ret massivt i fx Udviklingsøkonomi. Du kan jo evt. sende faglærerne indenfor de fagområder der særligt interesserer dig en høflig mail og høre om de kender en artikel der ville være god at problematisere det empiriske arbejde bag...

Held og lykke med øvelsen! Det er i øvrigt en super fed og lærerig øvelse synes jeg. Kan kun opfordre folk til at tage den.

Svar og citér
Niels Storm Knigge

Niels Storm Knigge

Antal indlæg: 23
Medlem siden: d. 29. september 2010