Studiejob 1. Semester

Svar på indlæg
Af Christian Christensen @ 19 aug. 2014 11:09

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at søge et studierelevant fritidsjob allerede fra starten af min økonomiuddannelse. Jeg føler at jeg har overskuddet til det.

Har I idéer til, hvilken slags virksomheder eller statslige institutioner som kunne have interesse i at tage en helt grøn studerende ind ? Er det fuldstændigt urealistisk at få noget som har reel studierelevans før 3./4. Semester ?

Svar og citér
Christian Christensen

Christian Christensen

Antal indlæg: 13
Medlem siden: d. 15. january 2014
Af Jakob Saugbjerg Kristensen @ 19 aug. 2014 14:48

Jeg havde studiejob fra 1. semester af i en mindre interesseorganisation. Arbejdet bestod primært i Excel/VBA-arbejde, beskrivende statistik og lignende. Så det er ikke fuldstændig urealistisk at få et studiejob fra 1. semester. Men men men: 1. og 2. semester er ret tidskrævende, så det er måske en ide lige at se tiden an i en måned eller to inden du sætter 15-20 timer af til et studiejob.

Svar og citér
Jakob Saugbjerg Kristensen

Jakob Saugbjerg Kristensen

Antal indlæg: 591
Medlem siden: d. 27. may 2011
Af Ditlev Vang Wildt @ 20 aug. 2014 10:09

Ikke for at være lyseslukker, men vil dog indskyde at 3. semester i den grad også er krævende. Især med de nye regler med krav om fuldt pensum..

Svar og citér
Ditlev Vang Wildt

Ditlev Vang Wildt

Antal indlæg: 195
Medlem siden: d. 31. august 2012
Af Elin Truong Quach @ 20 aug. 2014 23:59

Jeg havde selv studiejob i en bank fra 1. semester af, men som Jakob siger er det nok en god idé lige, at give det noget tid først og så derefter finde ud af hvor meget tid man kan sætte af til det. Det kommer også an på hvor fleksible dit kommende arbejde er, da du jo også skal sætte timer af til din læsegruppe. 
Men til den sidste del af din besked, så ved jeg, at Nykredit ansætter mødekonsulenter om en måned eller to, da jeg selv arbejder der. Det er ikke vanvittigt studierelevant, men det er en god løn, 10-15 timer om ugen, de er meget fleksible og så får man en god basis forståelse inden for privatøkonomi - og de tilbyder også uddannelse inden for nogle områder. Så du kan altid holde øje på deres hjemmeside. 

Håber det hjalp :-)  

Svar og citér
Elin Truong Quach

Elin Truong Quach

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 30. january 2014
Af Christian Christensen @ 30 aug. 2014 07:44

Mange tak for jeres svar !

Jeg søger hos Nykredit som har rigtig mange spændende opslag oppe lige nu.

Svar og citér
Christian Christensen

Christian Christensen

Antal indlæg: 13
Medlem siden: d. 15. january 2014