Havde du en afsindig god idé i din bacheloropgave, gav din øvelse en overraskende konklusion eller anvendte du noget nyt data i dit speciale? Så udgiv din artikel som arbejdspapir og artikel i samarbejde med tidsskriftet Empiria. En let tilgængelig omskrevet udgave af din universitetsopgave præsenteret i et lækkert og ensartet layout gør det muligt for dig at dele dine ideer med kollegaer, medstuderende og kommende arbejdsgivere. Indsender du dit arbejdspapir til Empiria.dk senest d. 1. april 2011 har du desuden chancen for at vinde Nordea-Prisen 2011 på 10.000 DKK der tildeles til årets bedste bidrag.
Empiria er et nystartet økonomisk tidsskrift. Formålet er at give studerende mulighed for at dele deres store arbejde og deres gode ideer med andre. Derved inspireres medstuderende, og måske også forskere, til deres arbejde. Efter karaktergivningen ryger langt de fleste universitetsopgaver i glemmebogen, til trods for at mange af dem indeholder originalitet og bidrag, der kunne benyttes både i forskningen og i den offentlige debat. Empiria vil derfor være en platform, hvor studerende kan få udgivet deres opgaver som korte og lettilgængelige arbejdspapirer i elektronisk form. Alle arbejdspapirer gennemlæses af redaktionen og færdigredigeres med forfatteren. De bedste arbejdspapirer udgives årligt i en samlet trykt udgave som uddeles på universiteter.
At få udgivet sin ide på Empiria kan derfor være et bidrag til cv’et, et første skridt på vej mod en forskerkarriere, en hjælp og inspiration til medstuderende og måske ligefrem direkte økonomisk givende. Nordens førende bank, Nordea, belønner nemlig årets bedste bidrag med Nordea-prisen på 10.000 DKK. Du kan allerede nu se et eksempel på et arbejdspapir på hjemmesiden, baseret på en bacheloropgave fra økonomistudiet ved Københavns Universitet.
Så find din opgave frem...
...gå ind på Empiria.dk og læs vejledningen
...skriv din opgave om på artikelform af ca. 10 sider, upload den
... del din ide med omverdenen og vind Nordea-Prisen!
Martin Nø...
I skriver, at ‘tunge viden...
2