Vinteroptag

Svar på indlæg
Af Hans Dylmer @ 7 dec. 2018 15:37

Hej derude
Jeg blev student i sommers, og har nu efter et halvt års sabbatår rigtig meget lyst til at starte på polit (ansøgningsfristen er blevet flyttet til 10. december). Dog jeg er lidt i tvivl om/bange for, at det måske ikke er et lige så fedt studie, hvis man starter på vinteroptag. 
Jeg kan læse mig frem til, at der ikke er forskel på det faglige, men det er derfor det sociale liv jeg tænker på.

Mit spørgsmål er altså; hvad er forskellen på vinterstart og sommerstart, ifht. det sociale liv? Går man glip af noget på vinterstart? 

Svar og citér
Hans Dylmer

Hans Dylmer

Antal indlæg: 2
Medlem siden: d. 07. december 2018
Af Anne Sophie Schytt Lassen @ 8 dec. 2018 09:31

Hej Hans 

Jeg ville ikke være så bekymret, hvis jeg var dig. På første år har man både forelæsninger og holdundervisning, hvor sidstnævnte minder om klasseundervisning. Det er på dit hold at du finder din læsegruppe, og nok også de fleste af dine nye venner. 

Der arrangeres rustur og introuge både sommer og vinter. Sommerstart er jo noget større (mener det er cirka 3 gange), så selvfølgelig er der forskel på det forløb. 

Ift andre sociale og frivillige ting (feks fredagsbarsudvalget, revyen eller Altandetlige.dk) er det netop på tværs af hold og årgange, så her afgør vinter vs sommerstart ikke noget. 

Svar og citér
Anne Sophie Schytt Lassen

Anne Sophie Schytt Lassen
I redaktionen

Antal indlæg: 164
Medlem siden: d. 24. august 2013
Af Hans Dylmer @ 8 dec. 2018 14:33

Anne Sophie Schytt Lassen sagde:

Hej Hans 

Jeg ville ikke være så bekymret, hvis jeg var dig. På første år har man både forelæsninger og holdundervisning, hvor sidstnævnte minder om klasseundervisning. Det er på dit hold at du finder din læsegruppe, og nok også de fleste af dine nye venner. 

Der arrangeres rustur og introuge både sommer og vinter. Sommerstart er jo noget større (mener det er cirka 3 gange), så selvfølgelig er der forskel på det forløb. 

Ift andre sociale og frivillige ting (feks fredagsbarsudvalget, revyen eller Altandetlige.dk) er det netop på tværs af hold og årgange, så her afgør vinter vs sommerstart ikke noget. 

Tak for svar :')

Svar og citér
Hans Dylmer

Hans Dylmer

Antal indlæg: 2
Medlem siden: d. 07. december 2018