CBS eller BSS?

Svar på indlæg
Af Anonym Anonym @ 30 jun. 2020 22:45

Jeg står på falderebet til kvote 1 og er blevet lidt i tvivl angående studieby.

Jeg står mellem HA Almen og HA jur. på BSS og CBS. Ud fra en google-søgning får man hurtigt et indtryk af, at der er mere prestige i at have eksamenspapirer fra CBS. Er det noget, der er hold i?

Er der meget forskel på studiemiljø, udveksling, studenterorganisationer og relevante studiejobs på de to skoler?

Svar og citér
Anonym Anonym

Anonym Anonym

Antal indlæg: 5
Medlem siden: d. 30. june
Af Marcus Guldager @ 8 aug. 2020 10:55

Anonym Anonym sagde:

Jeg står på falderebet til kvote 1 og er blevet lidt i tvivl angående studieby.

Jeg står mellem HA Almen og HA jur. på BSS og CBS. Ud fra en google-søgning får man hurtigt et indtryk af, at der er mere prestige i at have eksamenspapirer fra CBS. Er det noget, der er hold i?

Er der meget forskel på studiemiljø, udveksling, studenterorganisationer og relevante studiejobs på de to skoler?

Den suverænt største forskel på BSS og CBS er, om man studerer i aarhus eller i København. De andre forskelle er relativt sekundære. Der er lidt flere studiejobs i København end Aarhus, så det kan tale for CBS.

Det kan godt være, at der er marginalt højere prestige i CBS, men BSS er altså også meget respekteret. Det ville ikke være noget, som jeg lagde vægt på. 

Overordnet set ville jeg vælge den by, som jeg helst ville bo i, og hvis du er 100% ligeglad med byen, så ville jeg kigge på fagstrukturen, og vælge den, der ser mest spændende ud. For du skal nok klare dig godt med begge uddannelser.

Svar og citér
Marcus Guldager

Marcus Guldager

Antal indlæg: 3
Medlem siden: d. 30. march 2019