Erfaringer med sommerskole i udlandet

Svar på indlæg
Af Maria Kjeldsen @ 17 nov. 2012 19:11

Er der nogle der har erfaring med sommerskole i udlandet?

Jeg vil umiddelbart gerne på sommerskole i Frankrig i sommeren 2013, men andre steder er også interessant. Kurset skal være på graduate niveau.

LSE er selvfølgelig en mulighed, men vil gerne undersøge om der findes noget interessant et varmere sted.

Svar og citér
Maria Kjeldsen

Maria Kjeldsen

Antal indlæg: 267
Medlem siden: d. 28. january 2011
Af Michael Skou @ 19 nov. 2012 09:16

Hej Maria

Jeg kan varmt anbefale at tage af sted på et lille ophold i løbet af sommeren. Det er skide skægt og man får øvet sit engelske. Derudover plejer undervisningen og fagudbuddet også at være væsentligt bedre i udlandet end her på KU. 

En lille bemærkning angående LSE - selvom min viden måske er forkert - så mener jeg at det er ekstremt dyrt at bo i London. Så derfor skal man helst tage af sted sammen med nogle, så man kan dele boligudgifterne. 

Svar og citér
Michael Skou

Michael Skou

Antal indlæg: 3
Medlem siden: d. 19. november 2012
Af Adam Tejs @ 19 nov. 2012 22:21

Hej Maria

Jeg havde en helt fantastisk sommer for to år siden da jeg var afsted med IARU (www.iaruni.org/gsp). Som studerende på KU har man en unik mulighed for at opleve nogle af verdens bedste universiteter (Oxford, Cambridge, Yale, Berkeley etc.), og prisen er meget overkommelig.

Hvis du gerne vil til et varmt sted, så kan du f.eks. komme til Californien eller Costa Rica (gennem UC Berkeley).

Svar og citér
Adam Tejs

Adam Tejs

Antal indlæg: 14
Medlem siden: d. 11. september 2010
Af Nicolai Thomsen @ 20 nov. 2012 01:16

Hvad med legater. Kan man søge disse når man blot skal på sommerskole nogle uger ?

Svar og citér
Nicolai Thomsen

Nicolai Thomsen

Antal indlæg: 11
Medlem siden: d. 24. january 2011
Af Maria Kjeldsen @ 20 nov. 2012 23:22

Mange tak for rigtig gode input!

Svar og citér
Maria Kjeldsen

Maria Kjeldsen

Af Michael Skou @ 21 nov. 2012 07:41

@Nicolai. Du kan jo søge legater til en hver tid - men jeg ved ikke med sandsynligheden for at få dem. 

Svar og citér
Michael Skou

Michael Skou

Af Mathias Schulte Matzen @ 13 dec. 2012 17:09

Maria Kjeldsen sagde:

Mange tak for rigtig gode input!

Hej Maria,

Hvis du gerne vil til Frankrig, så er det værd at gå efter "Grand Ecóles", som er de bedre universiteter i Frankrig.

Jeg har en kammerat som tog fag ved Science Po (også en del af Grand Ecóles), og sagde at undervisningen, skolen og stedet var suverænt. De har også en campus som man bor på - man kunne tjekke om de havde nogle gode sommerskole fag der.

Svar og citér
Mathias Schulte Matzen

Mathias Schulte Matzen

Antal indlæg: 8
Medlem siden: d. 08. september 2011
Af Maria Kjeldsen @ 13 dec. 2012 17:30

Mange tak for svar! Det vil jeg bestemt tjekke ud.

Svar og citér
Maria Kjeldsen

Maria Kjeldsen

Af Aske Lund Christiansen @ 23 jan. 2013 08:23

Hej Maria, beklager det lidt sene svar. 

Jeg var på LSE i 2011 og det var super godt. Opholdet tog cirka 3 uger og jeg bookede bolig gennem LSE. Jeg tror at jeg endte med at betale cirka 25,000 (50/50 mellem boligafgift og kursusafgift) for kursus og bolig, men du kan sagtens via LSE vælge at bo billigere. Skriv endelig hvis du har yderligere spørgsmål.

Svar og citér
Aske Lund Christiansen

Aske Lund Christiansen

Antal indlæg: 10
Medlem siden: d. 01. june 2011
Af Maria Kjeldsen @ 30 jan. 2013 13:21

Tak for input. LSE er interessant, men håber på at finde et lidt varmere sted :)

Men det er rigtig fedt af få inspiration til hvodan andre har gjort det.

Svar og citér
Maria Kjeldsen

Maria Kjeldsen

Af Christian Stassen @ 15 feb. 2013 01:15

sorbonne har en god sommer skole - det er basalt set fag fra deres master som man kan tage i sommerskolen. check det ud, men det er ikke helt nemt at navigere.

Svar og citér
Christian Stassen

Christian Stassen

Antal indlæg: 71
Medlem siden: d. 07. june 2011
Af Rikke Nymark @ 21 feb. 2013 18:41

Jeg skal også på summer school, men synes sorbonne er lidt svær at finde ud af.
Har de engelske fag og i så fald - hvor finder man fagbeskrivelserne? 

Hvad kostede det at komme afsted til Frankrig? 

Svar og citér
Rikke Nymark

Rikke Nymark

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 21. february 2013
Af Christian Stassen @ 22 feb. 2013 00:27

http://www.univ-paris1.fr/diplomes/summer-school-ufr27/curriculum/summer-economics-camp/

aner ikke prisen, har aldrig vaeret der, men 3000 EUR for 30 ects, saa mon ikke et fag er 750 EUR? 

Svar og citér
Christian Stassen

Christian Stassen

Af Lene Troen Lundgaard @ 10 mar. 2013 11:18

Det er lidt af et long shot, men er der nogen, der har erfaring med sommerskole på Stanford University - eller generelt sommerskoler på amerikanske universiteter?

Jeg har svært ved at gennemskue om Stanford overhovedet har sommerskolefag, der ligger ud over det pensum, jeg har haft indtil nu(4. semester).

Svar og citér
Lene Troen Lundgaard

Lene Troen Lundgaard

Antal indlæg: 321
Medlem siden: d. 06. july 2011
Af Michael Skou @ 10 mar. 2013 13:59

Jeg var på Harvard sommer skole sidste år - tror ikke det er meget forskelligt fra på standford.

Kan fortælle, at rent undervisningmæssigt havde de ikke rigtigt nogle graduate fag. Tilgengæld havde de nogle spændende finansieringsfag på undergrad niveau, hvor man så kunne få graduate credit ved at skrive et research proposal.

Min oplevelse der var superfed  - det er generelt meget sjovt at være på et Ivy League universitet og derudover møder man en helt enorm mængde mennesker fra hele verden. 

Svar og citér
Michael Skou

Michael Skou

Af Christian Stassen @ 11 mar. 2013 06:57

det er nok som michael siger mest i finance/accounting at man skal proeve at finde noget, maaske statistik hvis man er heldig. oekonomi skal man ikke regne med at finde paa hoejt niveau (sjov anekdote: paa Princeton og mange andre ivyleagues kan man ikke faa credit fra andre Ivy summer schools end deres egne fordi niveauet regnes for at vaere for lavt - den eneste grund til at man kan faa fra sit eget uni er at det politisk ville se skidt ud at sige at ens egen sommerskole har for skidt niveau).

Svar og citér
Christian Stassen

Christian Stassen