Specialeforsvar errata?

Svar på indlæg
Af Thomas Vestergaard @ 7 nov. 2013 21:12

Jeg har et nært forestående speciale forsvar (ikke polit, men det er vel samme nervøsitet vi deler).

Står dog i den situation at jeg har fundet nogle "typos", de fleste er ganske insignifikante, men der er to, hvor at jeg føler det kan fordreje meningen en lille smule. 

Bør man bare sige "fuck det" nu eller kan det være til gavn at påpege dem mundtligt? eller lave en errata note?

Svar og citér
Thomas Vestergaard

Thomas Vestergaard

Antal indlæg: 8
Medlem siden: d. 18. may 2013
Af Peter Juel Jensen @ 8 nov. 2013 08:46

Hej Thomas,

Jeg fandt selv flere fejl før forsvaret. En af dem var i en matematisk udledning, hvor det kunne fremstå som om jeg ikke havde helt styr på hvad jeg lavede. Derfor påpegede jeg det, ved at sige at der havde sneget sig en fejl ind i toppen af side xx, da jeg kom til den del ved forsvaret. Uden at kommentere det yderligere (da jeg ikke havde specielt meget lyst til at blive revet rundt i det). 

Andre småfejl ignorerede jeg. Det gør ikke noget at vejleder og censor har noget at spørge ind til. Hvis I finder de samme småfejl er du jo godt forbedredt, da du har tænkt over hvad du gerne ville have skrevet i stedet.

Min oplevelse og hvad jeg generelt hører er, at folk er overraskede over hvor smertefrit forsvaret er. Du oplever sikkert at du har virkelig godt styr på stoffet, hvilket ikke er mærkeligt da du har arbejdet med det i 3-6 måneder. Vejleder og censor har måske deres baggrundsviden i orden, men kender ikke mere til din opgave end de timer de har brugt på at læse den.

Svar og citér
Peter Juel Jensen

Peter Juel Jensen
I redaktionen

Antal indlæg: 878
Medlem siden: d. 03. july 2010