Makro C, Mikro C og Økonometri C

Svar på indlæg
Af Anne Reuther @ 15 maj 2014 16:11

Hej.

Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er en god idé på 5. semester at have Makro C, Mikro C og Økonometri C på samme tid, fordi jeg har hørt fra flere, at det er meget hårdt. Jeg vil super gerne høre fra nogle, der har erfaringer med disse fag på samme semester, om det er muligt at arbejde ved siden af, eller om det bare er allerbedst at udskyde et C-fag og tage et valgfag som tredje fag på 5. semester i stedet.

Svar og citér
Anne Reuther

Anne Reuther

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 26. august 2012
Af Patrick Kofod Mogensen @ 15 maj 2014 23:34

Anne Reuther sagde:

Hej.

Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er en god idé på 5. semester at have Makro C, Mikro C og Økonometri C på samme tid, fordi jeg har hørt fra flere, at det er meget hårdt. Jeg vil super gerne høre fra nogle, der har erfaringer med disse fag på samme semester, om det er muligt at arbejde ved siden af, eller om det bare er allerbedst at udskyde et C-fag og tage et valgfag som tredje fag på 5. semester i stedet.

Det er ikke min opfattelse at Mikro C er et problem her, men både Makro C og Økonometri C kan sagtens kategoriseres som svære bachelorfag. Evner, motivation, men i lige så høj grad ambitioner og målsætninger, er naturligvis afgørende for, om det kan 'lade sig gøre'. I udgangspunktet vil jeg ikke sige det ikke kan lade sig gøre, men jeg ville nok tage et valgfag, Mikro C, samt Økonometri C, og så tage Makro C semesteret efter. Især Makro C skulle være hårdt i disse tider.

Svar og citér
Patrick Kofod Mogensen

Patrick Kofod Mogensen

Antal indlæg: 554
Medlem siden: d. 29. january 2011
Af Sofie Andersen @ 16 maj 2014 16:19

Hvis du vil udskyde et af fagene, skal du lige tænke over, hvad du vil skrive bachelorprojekt indenfor på 6. semester. På min årgang var der en del, der gerne ville skrive indenfor Økonometri C, og vi havde først mulighed for at få faget på 6. semester, hvilket betød en del frustrationer i forbindelse med bachelorprojektet på den konto. 

Svar og citér
Sofie Andersen

Sofie Andersen

Antal indlæg: 14
Medlem siden: d. 17. september 2010
Af Peter Faxøe @ 18 maj 2014 11:17

Sofie Andersen sagde:

Hvis du vil udskyde et af fagene, skal du lige tænke over, hvad du vil skrive bachelorprojekt indenfor på 6. semester. På min årgang var der en del, der gerne ville skrive indenfor Økonometri C, og vi havde først mulighed for at få faget på 6. semester, hvilket betød en del frustrationer i forbindelse med bachelorprojektet på den konto. 

Det skal dog også bemærkes, at man sagtens kan skrive BA-projekt i Økonometri C, selvom man følger det sideløbende. Det kræver jo bare, at man er villig til at læse forud i pensum. 

Svar og citér
Peter Faxøe

Peter Faxøe

Antal indlæg: 10
Medlem siden: d. 23. may 2011
Af Emilie Damm @ 19 maj 2014 10:48

Hej Anne,

Jeg tog de tre fag samtidig og arbejdede 20 timer ved siden af. Det var lidt presset, men slet ikke umuligt :)

Svar og citér
Emilie Damm

Emilie Damm

Antal indlæg: 3
Medlem siden: d. 16. february 2013
Af Alexander Vissing @ 20 maj 2014 09:39

Hej Anne

Jeg tog ligesom Emilie også de tre fag samtidig. Jeg arbejdede desuden 15-20 timer om ugen ved siden af og det kan sagtens lade sig gøre. Om dog havde jeg ikke valgfag på det semester.

Svar og citér
Alexander Vissing

Alexander Vissing

Antal indlæg: 25
Medlem siden: d. 15. june 2012
Af Frederik Plum Hauschultz @ 20 maj 2014 13:34

Eksamensperioden er ikke vildt intens det semester man har afleveret bachelor (maks to fag) så jeg synes det er oplagt at tage enten makro C eller økonometri C ved siden af bacheloren. Hvis du vil lave noget empirisk i den så er det self en god idé at have økonometri c. Self kan man godt læse op ved siden af, men hvis man har læst økonometri c på forhånd kan man jo hæve niveauet yderligere ved at læse ved siden af - eller chille lidt mere. 

Svar og citér
Frederik Plum Hauschultz

Frederik Plum Hauschultz

Antal indlæg: 25
Medlem siden: d. 27. august 2011