Vinteroptag på Polit

Svar på indlæg
Af A B @ 18 jul. 2014 23:56

Hej.

Jeg overvejer kraftigt at søge ind på polit-uddannelsen med vinterstart 2015. Jeg har dog ikke kunne finde info om adgangskrav - skal man bare antage at adgangskvotienterne er på de 6,5?
Grunden til det er at jeg ikke har matematik A men skal til at starte på det til september. Jeg afsluttede Mat B i 2013 med 7/4. Vil det være svært for mig på polit-uddannelsen eller vil man blive hjulpet på vej til at starte med?
Jeg ville også høre om vinteroptag foregår på samme måde som med sommeroptag - at man bare søger ind og så det snittet man bliver bedømt ud fra?

Svar og citér
A B

A B

Antal indlæg: 9
Medlem siden: d. 18. july 2014
Af Thomas Motzfeldt @ 19 jul. 2014 09:58

Med hensyn til dine mat B karakterer, så handler politstudiet ikke specielt meget om evner, men enormt meget om vilje og lyst. Du skal forvente masser af hårdt arbejde, så skal det nok gå alt sammen. Hvis du ved med dig selv at du er slackertypen, så er der andre økonomiuddannelser der vil passe dig bedre. 

Kravet for at blive optaget er vidst bare et snit på 6,0, og beregnes som snittet mellem dit studenters it og dit mat A-snit. Andre må lige rette mig hvis jeg tager fejl. 

Jeg tror alle kommer ind til vinterstart. 

Svar og citér
Thomas Motzfeldt

Thomas Motzfeldt

Antal indlæg: 914
Medlem siden: d. 09. september 2010
Af A B @ 19 jul. 2014 14:36

Tak for svaret. Så man skal have et snit på over 6.0 så i mit vedkommende vil det betyde 7 og 4 hvis jeg både skal op i skriftlige og mundtlig da mit snit nu uden hurtigstart er på 7,6.

Tæller hurtigstart ikke med når snittet på 6.0 skal udregnes? Og er der ingen steder hvor der står hvad adgangskvotienten på vinterstart er? 

Svar og citér
A B

A B

Af Thomas Motzfeldt @ 19 jul. 2014 16:13

De 1,08 for hurtigstart tæller så vidt jeg ved med. 

Med hensyn til vinterstart så tror jeg måske at man skulle søge ind d. 5 juli med KOT. Men prøv lige at ringe til studievejledningen, de giver bedre råd end jeg i hvert fald. 

Telefonnummeret og åbningstider står her: 

Svar og citér
Thomas Motzfeldt

Thomas Motzfeldt

Af A B @ 19 jul. 2014 16:21

Thomas Motzfeldt sagde:

De 1,08 for hurtigstart tæller så vidt jeg ved med. 

Med hensyn til vinterstart så tror jeg måske at man skulle søge ind d. 5 juli med KOT. Men prøv lige at ringe til studievejledningen, de giver bedre råd end jeg i hvert fald. 

Telefonnummeret og åbningstider står her: 

Kunne det være muligt at få nummeret, jeg tror det blev glemt.
Ellers tusind tak for din hjælp.

Svar og citér
A B

A B

Af Thomas Motzfeldt @ 19 jul. 2014 16:27

Hov.. Det står på forside af econ.ku.dk/polit - jeg ved ikke helt hvorfor forummet har svært ved links. 

Svar og citér
Thomas Motzfeldt

Thomas Motzfeldt

Af A B @ 19 jul. 2014 16:43

Okay tak for det.
Jeg har egentlig et sidste spørgsmål.
Vil man i starten af polit-studiet få noget hjælp med Matematik eller bliver det forventet at man kan alt matematik 100%? 

Svar og citér
A B

A B

Af Thomas Motzfeldt @ 19 jul. 2014 17:31

Det er ikke forventet at man kan andet end hvad man har lært på mat a. og matematikfaget starter med ting man havde i mat A og bygger så videre på. Der er lektiecafe på studiet hvor rigtig mange møder op og laver deres afleveringer. Der er så ældre studerende der hjælper dem. Du skal ikke frygte at blive ladt i stikken :-)

Svar og citér
Thomas Motzfeldt

Thomas Motzfeldt

Af A B @ 19 jul. 2014 17:38

Jeg takker mange gange for din hjælp! :-)

Svar og citér
A B

A B

Af Casper Christiansen @ 20 jul. 2014 17:25

Mht. vinterstart skal man søge gennem en blanket til KU, senest d. 1 dec. jf ug.dk

Svar og citér
Casper Christiansen

Casper Christiansen

Antal indlæg: 6
Medlem siden: d. 10. october 2013
Af A B @ 21 jul. 2014 03:54

Casper Christiansen sagde:

Mht. vinterstart skal man søge gennem en blanket til KU, senest d. 1 dec. jf ug.dk

Okay tak for det. Ved du så hvis jeg tager et Mat A kursus som slutter ca 1 dec men med eksaminer efter 1 dec om jeg så kan søge ind?

Svar og citér
A B

A B

Af Thomas Motzfeldt @ 21 jul. 2014 09:20

Ja det kan du godt. Du bliver bare betinget optaget og skal eftersende dine eksamenskarakterer fra matematikkurset. 

Svar og citér
Thomas Motzfeldt

Thomas Motzfeldt

Af A B @ 23 jul. 2014 21:24

Jeg takker for svaret, så håber jeg at jeg skal læse Polit til februar måned efter Mat A! Er der nogen herinde som har en bærbar pc som de kan anbefale da jeg har læst mig frem til programmer der bruges såsom SAS (ved ikke hvad det er, men har læst det ikke kan køres på Mac).

Svar og citér
A B

A B

Af Peter Nielsen @ 25 jul. 2014 13:18

Mange politter bruger Macs, så det er ikke givet, at det er nødvendigt for dig at gå købe en pc også. Du kan dedikere f.eks. 100 gb af din harddisk til Windows, og det vil være alt rigeligt til SAS og andet du skal bruge ifm. politstudiet.

Svar og citér
Peter Nielsen

Peter Nielsen

Antal indlæg: 7
Medlem siden: d. 01. february 2011
Af Henriette Nylander @ 25 jul. 2014 21:15

1,08 tæller ikke med i det vejede gennemsnit på 6.

Svar og citér
Henriette Nylander

Henriette Nylander

Antal indlæg: 7
Medlem siden: d. 16. july 2011
Af A B @ 27 jul. 2014 01:16

Jeg takker for alle de svar som er kommet. :-) 

Svar og citér
A B

A B

Af A B @ 30 jul. 2014 13:49

Nogen der egentlig kan give en forklaring på hvad Standbyplads på 8 men alle optaget betyder? Hvis alle er optaget behøves der vel ikke et snit eller Standbyplads 

Svar og citér
A B

A B