Chile - Økonomi

Svar på indlæg
Af Jakob Andersen @ 25 sep. 2014 13:59

Hej alle, jeg overvejer kraftigt at skrive min SRP omhandlende Chiles økonomiske forhold under pt, og den økonomiske og politiske udvikling under hans styre. Jeg synes dog at lede i blinde, efter god litteratur, til at danne rammerne for en god opgave. Er der nogle herinde der kan hjælpe med relevant økonomisk (og eventuelt historisk) litteratur om perioden.

Mvh Jakob.

Ps: Ved godt at spørgsmålet måske er skrevet i et forkert forum, men tænkte at hvis nogle kunne give mig et godt svar, ville det være færdiguddannede eller igangværende polit/oecon studerende.

Svar og citér
Jakob  Andersen

Jakob Andersen

Antal indlæg: 6
Medlem siden: d. 05. september 2014
Af Erik Kofoed @ 29 sep. 2014 16:01

Hej Jacob,

Du skal måske lige uddybe hvem "pt" er ;) Og ja, det er nok ikke herinde, du finder detaljeret viden om Chiles økonomi...

Men; prøv at tage kontakt til Niels Westy (kontakt@nielswesty.dk), som nok er den person i Danmark, der ved mest om den generelle økonomiske udvikling i Latin America. Han kan sikkert lede dig hen til noget relevant materiale.

Bh,

Erik

Svar og citér
Erik Kofoed

Erik Kofoed

Antal indlæg: 38
Medlem siden: d. 17. february 2011
Af Frederik Strikert @ 29 sep. 2014 20:02

Hej Jakob

Tænker du på Pinochet? Jeg skrev DHO om hans diktatur herunder styrets økonomiske politik og deler gerne mine kilder.

Sig endelig til, hvis det er dét, du er ude efter - send mig evt. en PM.

Med venlig hilsen

Frederik

Svar og citér
Frederik Strikert

Frederik Strikert

Antal indlæg: 3
Medlem siden: d. 12. march 2012
Af Jakob Andersen @ 29 sep. 2014 20:07

Ja, selvfølgelig tænker jeg Pinochet, det gik bare lidt for hurtigt med formuleringen! ;)

Kunne være rigtig lækkert(!). Hvis du vil sende filen på mailen jbandersen10@live.dk  

Med Venlig Hilsen

Jakob

Svar og citér
Jakob  Andersen

Jakob Andersen

Af Anders Christensen @ 10 okt. 2014 21:44

Hej

Da jeg gik i gymnasiet, skrev jeg SRP om de økonomiske forhold i Chile under Pinochet. eg fik en rigtig fin karakter for den. Kunne du tænke dig at læse min opgave? Jeg har også en omfattende litteraturliste. 

Svar og citér
Anders Christensen

Anders Christensen

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 10. october 2014
Af Jakob Andersen @ 14 okt. 2014 18:38

Det ville da være fantastisk Anders Christensen. Du skal være velkommen til at sende den på: jbandersen10@live.dk. Især litteraturlisten vil hjælpe.

Mvh Jakob.

Svar og citér
Jakob  Andersen

Jakob Andersen