Valgfag på 3. semester og sommerskole

Svar på indlæg
Af A BC @ 31 okt. 2015 12:36

Jeg står, som alle andre polit-studerende på 1. semester, og skal til at tage stilling til om jeg muligvis skal tage mit valgfag på 3. semester (efterår 2016) som sommerskolekursus fremfor at tage faget i selve semestret. 

Som jeg ser det, har jeg i denne situation 4 muligheder, og ville høre, om nogen af jer har input hertil.

Mulighed 1

Jeg dropper at tage et sommerskolekursus og satser på at faget "Årsregnskab og regnskabsanalyse" bliver udbudt som valgfag på 3. semester.

Mulighed 2

Jeg tager sommerskolekurset "Lineære modeller", da jeg har hørt, at dette skulle være et godt fundament for eksempelvis økonometri-fagene senere hen.

Mulighed 3

Jeg tager "Lineære modeller" på 3. semester i stedet for at tage det på sommerskole.

Mulighed 4

Jeg venter til de udbudte fag på 3. semester offentliggøres og vælger et af disse.

Det skal siges, at jeg kun har overvejet faget "lineære modeller" som sommerskolekursus. Hvis andre med kendskab til sommerskolekurserne 2016 synes, at andre fag ville være mere fordelagtige for en 1. årsstuderende, er jeg lutter øren.

Grunden til at jeg overvejer at tage faget "Årsregnskab og regnskabsanalyse", er, at jeg interesserer mig for virksomhedsøkonomi og (primært) investering. Kommentarer hertil er ligeledes mere end velkomne.

Jeg er desuden klar over muligheden for at tage "Årsregnskab og regnskabsanalyse" senere hen i mit uddannelsesforløb. Man kunne måske her argumentere for, at det er vigtigere at få matematikken og på plads før man tager de "blødere" fag.

Tak fordi du tog dig tid til at læse mit indlæg.

/Jens Wulf-Andersen

Svar og citér
A BC

A BC

Antal indlæg: 3
Medlem siden: d. 20. january 2015