Ny computer

Svar på indlæg
Af Louise Albæk @ 8 aug. 2016 00:44

Hej

Da jeg skal til at starte på økonomi nu her til sidst august, havde jeg egentlig tænkt mig at købe en Mac computer men kan se inde på KU at flere programmer ikke fungerer med Mac styresystem. Så ville lige høre fra jer studerende, hvad i ville anbefale inden jeg bruger en masse penge på en?

Svar og citér
Louise Albæk

Louise Albæk

Antal indlæg: 2
Medlem siden: d. 07. august 2016
Af Rud Faden @ 10 aug. 2016 10:52

Louise Albæk sagde:

Hej

Da jeg skal til at starte på økonomi nu her til sidst august, havde jeg egentlig tænkt mig at købe en Mac computer men kan se inde på KU at flere programmer ikke fungerer med Mac styresystem. Så ville lige høre fra jer studerende, hvad i ville anbefale inden jeg bruger en masse penge på en?

Jeg har selv brugt mac i mange år. Det fungere fint. De fleste programmer findes i en mac version, ellers kan du som regel finde noget ligene der virker fint. 

Svar og citér
Rud Faden

Rud Faden

Antal indlæg: 59
Medlem siden: d. 18. september 2010
Af Rasmus Larsen @ 10 aug. 2016 13:39

Jeg har brugt Mac gennem hele min studietid uden de store problemer. Det eneste program som ikke kørte på Mac var SAS, men det er vist blevet helt udfaset i de obligatoriske økonometrifag (og der kørte jeg SAS via Parallels Desktop).

Svar og citér
Rasmus Larsen

Rasmus Larsen

Antal indlæg: 7
Medlem siden: d. 25. august 2011
Af Louise Albæk @ 10 aug. 2016 19:57

Så i vil mene, at jeg sagtnes kan købe én uden at få problemer?

Vil det være en fordel at køre med Windows på maccen også? 

Svar og citér
Louise Albæk

Louise Albæk

Antal indlæg: 2
Medlem siden: d. 07. august 2016
Af Louise Hansen @ 12 aug. 2016 21:29

Louise Albæk sagde:

Kommer naturligvis an på hvilke systemer de bruger. Jeg ved at her hvor jeg har studeret, har de aldrig været særlig gode venner med Mac. Så jeg havde faktisk Windows på min. Synes dog det fungerede utrolig dårligt, og var ret langsomt og ikke mindst ustabilt. Derudover kan jeg sagtens anbefale en Mac som studie computer. :-)

Mvh.

Svar og citér
Louise Hansen

Louise Hansen

Antal indlæg: 1
Medlem siden: d. 12. august 2016
Af Rasmus Larsen @ 13 aug. 2016 16:14

Louise Albæk sagde:

Ja, hvis du gerne vil bruge Mac, så køb en. Jeg har i hvert fald ikke været ude for, at der var nogle studieting jeg ikke kunne lave med min Mac (og jeg har qua mit fagvalg været gennem en del forskellige programmer). I sidste ende kan du også bruge de programmer du vil, så hvis der er et program, som ikke virker, kan du bare bruge et lignende program.

Windows-installationen kan du tage hen ad vejen, hvis det bliver nødvendigt. Du får alligevel ikke brug for andet end Office-pakken det første års tid.

Svar og citér
Rasmus Larsen

Rasmus Larsen

Antal indlæg: 7
Medlem siden: d. 25. august 2011
Af Jakob Jensen @ 16 aug. 2016 16:20

Rasmus Larsen sagde:

Ja, hvis du gerne vil bruge Mac, så køb en. Jeg har i hvert fald ikke været ude for, at der var nogle studieting jeg ikke kunne lave med min Mac (og jeg har qua mit fagvalg været gennem en del forskellige programmer). I sidste ende kan du også bruge de programmer du vil, så hvis der er et program, som ikke virker, kan du bare bruge et lignende program.

Windows-installationen kan du tage hen ad vejen, hvis det bliver nødvendigt. Du får alligevel ikke brug for andet end Office-pakken det første års tid.

Enig med Rasmus, virker godt til alle kommercielle programmer som photoshop og så videre.
Svar og citér
Jakob Jensen

Jakob Jensen

Medlem siden: d. 16. august 2016
Josefine Lund

Josefine Lund

Medlem siden: d. 06. october 2016