Danmark-Amerika Fondet & Fulbright

Svar på indlæg
Af Mathias Rothman @ 9 mar. 2014 21:28

Ansøgningsfristen til Danmark-Amerika Fondet og Fulbright udløb i onsdags (første onsdag i marts).

Så vidt jeg kan se på hjemmesiden, plejer der at være en legatuddeling i midten af juni, og der er et par polit'er som får et legat på 100K hvert år.

-- De polit'er som får Fulbright-legatet, hvor gode plejer de at være? Altså har de generelt 10,0 i snit eller over på deres B.Sc.?

-- Hvornår plejer man at få svar? Modtager man en mail? Modtager man også en mail, hvis man ikke får legatet? Hvornår kommer selve legatet til udbetaling? Nogle tidligere legatmodtagere her på AltAndetLige.dk, der kan fortælle om forløbet?

Mvh. M
Svar og citér
Mathias Rothman

Mathias Rothman

Antal indlæg: 2
Medlem siden: d. 09. march 2014
Af Erik Kofoed @ 10 mar. 2014 09:17

Hej,

Jeg modtog DAF's legat ifm. mit udlandshold og sidder i øvrigt også i bestyrelsen nu. For at tage dine spørgsmål et ad gangen:

Du får svar midt/sidst i maj. Pr. brev. Ja, du får givetvis besked, hvis du ikke modtager legatet. Det kommer til udbetaling kort tid efter uddelingen, når du har sendt dem dine bankoplysninger.

Generelt er det dygtige personer, der skal til gode skoler i USA, som får legaterne. Typisk Ivy Leagues eller en smule under. 10 i snit er derfor nok et meget godt bud, men det afhænger meget af andre ting (virksomhederne uddeler selv de legater, de lægger navn til) såsom CV, din ansøgning og de øvrige kandidater.

Erik

Svar og citér
Erik Kofoed

Erik Kofoed

Antal indlæg: 38
Medlem siden: d. 17. february 2011
Af Sebastian Barfort @ 10 mar. 2014 11:29

jeg fik Fulbright legatet + tuition til halvandet års studier på New York University, og min erfaring med DAF er at de er både hurtige og informative (og kompetente). Så jeg er sikker på de giver besked under alle omstændigheder. 

Konkurrencen om de bedste legater er højst sandsynligt hård. Dels skal man være den bedste blandt ansøgerne, dels skal man rent faktisk være dygtig nok til at universitetet vil optage en. Det år jeg modtog fandt de eksempelvis ikke nogen kvalificerede til legatet til Columbia. 

Held og lykke!

Svar og citér
Sebastian  Barfort

Sebastian Barfort

Antal indlæg: 11
Medlem siden: d. 07. june 2011
Af Mathias Rothman @ 19 maj 2014 13:06

@Erik og Sebastian: Fik vidst ikke gjort mig den ulejlighed at sige det tidligere, men tusind tak for Jeres svar.

@Andre ansøgere til DAF & Fulbright:

Nogen, der har hørt noget?

Jeg har ikke hørt noget endnu :(

Betyder det, at jeg har fået afslag?

Svar og citér
Mathias Rothman

Mathias Rothman

Antal indlæg: 2
Medlem siden: d. 09. march 2014
Af Erik Kofoed @ 19 maj 2014 14:33

Som tidligere skrevet får du svar i medio/ultimo maj. Vent et par uger endnu før du bliver alt for nervøs.

Svar og citér
Erik Kofoed

Erik Kofoed

Antal indlæg: 38
Medlem siden: d. 17. february 2011